Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har lite problem med katten vi tar hand om just nu. Han använder inte klöspelaren utan soffan och datorstolen.
Har prövat att lyfta upp honom mot klöspelaren men han förstår inte.
Tips någon?
åh nu minns jag när min kompis bodde hos mig och passade mina katter för en massa år sen, hos satt med min en kisse framför tven varje kväll och demonstrerade hur man klöste... Han lyckades aldrig klösa på rätt sätt...
Dvs när man tagit katten på bar gärning klösandes nån annanstans, avbryter man den försynt, och visar / klöser på klösbrädan. Med liite tur fattar den vinken.
Man låter en annan katt lära honom! Siri använde aldrig nånsin sin klöspelare, trots att jag på alla sätt försökte visa henne. Efter ett tag gav jag upp, hon använde ändå bara lilla mattan innaför ytterdörren, alltså inga möbler o.d.
Mis kom in i bilden efter tre år och hon har gått på klöspelaren från första stund. Det tog väl några månader, men sen trillade poletten ner för Siri!
Så fort min katt klöste på förbjudet underlag, så 'fräste' jag.. och lockade sen honom till brädan. Jag satte mig ner och klöste..(eeh) mina naglar på brädan och till slut så lärde han sig att göra likadant.
Ställ den på ett bra ställe - typ där han kommer runt ett hörn och har hyfsad överblick över lägenheten. Eller vid balkongdörr/fönster som står öppet ibland så att det kommer in utelukt.
Spruta sen på kattmynta och klös med dina egna naglar på pelaren för att få honom intresserad. Eller ta nån leksak i ett snöre och dingla den runt pelaren. Förmodligen räcker det att han sätter klorna i den en gång så har han fattat.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.