hur långt transportera häst?

scizofren

Trådstartare
jag ska åka från södertälje till skåne med mina två hästar, så jag behöver veta hur länge man får transportera en häst i transport innan man måste stanna och låta hästen vila. hur länge är det rekommenderat att låta hästen vila då?
hemskt tacksam för svar!:bow:

Sv: hur långt transportera häst?

En häst får transporteras i max åtta timmar. I dessa åtta timmar ska in- och urlastning vara inräknad. Efter dessa åtta timmar ska hästen ha möjlighet att få vila resten av dagen för att fortsätta resan dagen därpå.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: jemeni
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka