Hur långt kvar till födsel???

confetti

Trådstartare
min katthona är dräktig nu och har sedan länge fått stora bröstvårtor och har sista veckan fått en rejäl mage. idag såg jag dessutom rejäla sparkar och rörelser i magen när hon låg och sov, läste på nåon sida att när man har kunnat se sparkar är det max två veckor kvar till födsel.

kan det verkligen stämma eftersom hon har blivit rund så nyligt, dock är hon ju som en boll nu och väldigt tunn i vanliga fall men ändå...

:bow:

Sv: Hur långt kvar till födsel???

Det är omöjligt att säga. En del honkatter blir smällfeta och får röda tuttar 2 veckor efter parning och andra kan vänta 5-6 veckor innan de visar någonting.

Enda sättet att ha någon slags koll på det (om man nu inte vet exakt parningsdatum) är att ha koll på när löpte senast, så när löpte din katt senast?

jag har aldrig märkt att hon har gjort det faktiskt:o

och ändå bor vi i lägenhet så jag ser henne ju hela tiden

(har också en okastrerad hankatt)
han har försökt sätta på henne huuuuur många ggr som helst men hon har som aldrig fattat vad han har gjort.

hej... haha det är klart att du aldrig set henne löpa när du redan har en hankatt i hennes närhet... :D Men när det är dax vill vi självklart se en MASSA bilder!!!!//MW:bump:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 450
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 630
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka