Hur långt har hon kvar.......?

Mastermind

Trådstartare
Min katt ska få kattungar... Då hon var dräktig när jag fick henne, så vet jag inte riktigt när hon ska få missarna... Hennes ljuver (eller vad kallar man dem på en katt? :)..) är rosa, och sprängfyllda och är redo att sprängas av mjölk, om man lägger handen på henne så känner man att de sparkar..

Hon ligger mest i sin nya födelselåda och spinner... Är det dags snart? :)

Sv: Hur långt har hon kvar.......?

Det är ju väldigt svårt att säga... med tanke på att du inte ens skrivit hur länge du haft katten :confused: Hur ska vi då kunna gissa hur länge hon varit dräktig?

Katten kan fylla juver tidigt eller sent, väldigt individuellt. Tuttarna kan bli stora rätt tidigt i dräktigheten. Ungarna sparkar väl ett bra tag innan det är dags att födas.

Du får nog skriva hur länge du haft katten till att börja med...

O sen ett litet tips... kolla på klockan, o vilken dag i veckan det är, så inser du nog snart att det kanske inte är många vakna o svarar mitt i natten ;) (förutom jag då...)Så att ropa på hjälp o putta upp tråden är inte till mycket nytta...

Jag såg att det var en del som var inna, så jag tänkte att jag kunde chansa, då det kom massa nya trådar o sådär.. :)

Vi fick hem vår katt igår, så det är himla nytt! :)

Då är det kanske inte så lätt att säga när det är dags?
Hon är otroligt tjock, och magen har liksom "ramlat ner" på henne...

Har haft katt hela mitt liv, men detta är första gången jag är med om att ha en innekatt som ska föda... Så jag är lite på nålar, och är lite osäker på hur låg tid det är kvar... :)

Känner mig som en orolig, kvnnlig pappa som väntar på att frågan ska klämma ut kärleksknodden! :)

*hoppas på att de kommer väldigt snart! Är så nyfiken på vad som gömmer sig där inne i hennes jättemage! Har redan 5 som är intresserade av kise o har tingat, och då ska vi behålla en själv hade vi tänkt, o mamma katt ska steriliseras...

Alla goda ting äro tre, så ja hoppas på den siffran i denna kullen! :)

Hjälper det om jag lägger ut en bild på henne? Eller det är för intetsägande det också? :)

*orolig kattägare*

kan tillägga att man inte behöver hålla handen för att märka sparkarna.. hela kattens mage "rumlar runder" som en vild kulpåse ungefär! Och bulorna som uppstår ser ut som monster! :P

Kan det vara ett tecken? kanske? :D:D:D *längta*

Släng ut lite bilder du, så kanske nån kan hjälpa. Själv är jag skitkass på det där med dräktighet. Men i morgon bitti när experterna kommer så :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: Hoarfrost
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 739
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar