Hur länge...??

FT_ryttare

Trådstartare
måste jag vänta???????m
är less på d nu!
Stoet i fråga var beräknad till i måndags..26/4.
Men hon ser inte ut att klämma ut den än.
Hon har juver fast det rinner inte.. hon e rund som ja vet inte vad.
sista dagarna har hon stått i "kiss ställning"..bakbenen långt bak..o lyft lite på svansen.
klämde lite i spenen idag o fick ut några droppar som inte var vita men dimmiga..som minimjölk! förut har dom sett ut som urin nästan.

hur länge tror ni d dröjer????

sara-less på o vänta!

det vanligaste är att den dagen det är grumlig mjölk så är det ca 1 dag kvar. när det är klar vit mjölk så är det dags. Men det finns ju stora skillnader. Jag är i samma situation som du, ett av mina ston är beräknat till den 29e, mjölken har varit genomskinlig, lite gul, fram till idag, då var den grå vit så jag räknar med att det blir i natt, allra senast i morgon.
Lycka till med din fölning. Vad har du för sto? Vilken hingst? :)

När mitt sto såg ut så där, det var på dagen vid den beräknade tidpunkten, så behagade hon gå och knipa ytterligare tre veckor och fyra dagar innan den lilla tittade ut! :D

hejsan!!
ska kolla mjölken idag oxå då så kanskejag kan få mej en bäbis snart.
Stoet e en connemara e. finney master u. grey ladyfriend ue.kilgreaney lad. hon e betäckt med Grange Flynn Sparrow..oxå connemara!

Kram

BLir det en hingst

kan ni ju döpa den till Jack Sparrow. ...Världens läckraste sjörövare i Jonny Depps gestalt...

Väntat sen 21:e

Mitt sto är 10 dagar över tiden, mjölken är också grumlig med inslag av vitt. Hon är slappare i vulvan idag (glipar) och har ätit oavbrutet i två dagar. Hoppas på i natt, men jag vet av erfarenhet att hon lika gärna kan gå en vecka till. *suck*

Re: BLir det en hingst

hejsan!!
jo Jack sparrow funderade vi på då vi såg filmen.
Fast vi e mer innne på nått med yrväder , wirvelwind elle nått liknande då stoet e lite halvknasig..elel bara lite mycke energi o hon e verkligen som en virvelvind på terrängen osv..
men gärna nått med väder.
har iaf intekommit nån fölis ännu.....

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Hundhälsa min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en...
Svar
4
· Visningar
8 794
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: vindvissla
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 967
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?