Hur länge vänta på att buttan ska verka?

Sv: Hur länge vänta på att buttan ska verka?

Pratade med vet, som tyckte att det var OK att förstärka dosen. Hon trodde inte alls på hovböld.

Hästen bör ha NSAID så länge som det kräws, det är indiwiduellt. Det finns indiwider som får biwerkningar i form aw sårbildningar i mag- och/eller tarmslemhinna, men NSAID påwerkar inte tarmfloran på samma sätt som antibiotika.

Ingår inte butta i NSAID ??

Hon var här för ett par dagar sedan, och hon kollade hovarna noga, men kanske ska jag be hovis svänga förbi ändå?
Hur som helst så verkar det funka, för hovarna känns nu svalare, pulsen inte lika markerad, även om den finns där.
Gav en halv påse extra i går kväll, och en halv d:o mitt på dagen idag.

Liknande trådar

Hästvård I fredags kl 8.00 skildes mina och Mistys vägar, vår resa är slut:cry: Hon var stel och stapplig på väg in från hagen förra onsdagen...
2
Svar
26
· Visningar
3 267
Senast: WalkOnWater
·
Hästvård Lite historik. Onsdag Visar rörelsestörning vänster fram, alla tycker att det sitter i bogen, vilket det alltid ser ut som på den här...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 589
Hästvård Happ .. tog hem mitt russ i onsdags som varit borta i 2 månader på betäckning (40 mil enkel resa). Saken är den att ca 3 veckor innan vi...
Svar
10
· Visningar
1 884
Senast: KesoNeso
·
G
Hästvård okej, ska försöka göra det hela förståeligt, för jag behöver verkligen åsikter, ideer, erfarenheter och minsta lilla halmstrå att gripa...
2
Svar
23
· Visningar
4 228
Senast: devere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024