Hur länge uppblött foder?

Fridolina

Trådstartare
Har en goldenhane på snart 4 månader som dom sista dagarna ätit dåligt.
Hällde över hundmat från säcken till tunnan idag och ganska mycket;) kom på golvet och det åt han gärna, men när jag 5 min senare ställde ner maten tog han ett par tuggor och gick sen därifrån.
Kan med ganska stor säkerhet säga att han inte ätit ngt konstigt ute eller inne och är lika pigg som vanligt. Kan han helt enkelt tröttnat på maten?

Kan man börja ge honom maten som den är, eller fortsätta ge uppblött och hoppas han börjar äta?

Sv: Hur länge uppblött foder?

Ge honom det han tycker bäst om. Torrt eller uppblött spelar ingen roll. Mina har fått båda delarna, det dom tyckt bäst om.

Har en goldenhane på snart 4 månader som dom sista dagarna ätit dåligt.
Hällde över hundmat från säcken till tunnan idag och ganska mycket;) kom på golvet och det åt han gärna, men när jag 5 min senare ställde ner maten tog han ett par tuggor och gick sen därifrån.
Kan med ganska stor säkerhet säga att han inte ätit ngt konstigt ute eller inne och är lika pigg som vanligt. Kan han helt enkelt tröttnat på maten?

Kan man börja ge honom maten som den är, eller fortsätta ge uppblött och hoppas han börjar äta?

Han är inne i tandömsningen vilket ofta leder till sämre aptit. Egentligen spelar det ingen roll om du ger honom torrt eller blött när han blivit så pass stor. Ge honom det han tycker smakar bäst.

Lägg ut torra kulor på en bricka eller plåt så får han leka i sig maten.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 091
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
522
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 206
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023