Hur länge smakisar?

N

naturElle

Min dotter (4 månader) har provat smakisar nu i en vecka o det går strålande! Hon äter verkligen allt jag har serverat. Än så länge bara potatis o morot o mosad banan. Men ändå. Det var aldrig något problem o hon gapar efter mer.

När börjar man öka portionerna? Det kanske faller sig naturligt men vad har ni för erfarenheter?

Sv: Hur länge smakisar?

Som du säger så faller det sig naturligt och är väldigt indiviuellt. Bäst att prova sig fram. Blir det inte bra så bara minska portionerna igen ett tag. Men med en som bara är 4 månader är det nog bättre att ta det sakta.
Jag har bara erfarenhet från ett barn och han hade ett sent utvecklad matsmältning. Helammade i lite mer än 6 månader och när vi började med mat så blev han väldigt hård i magen varje gång vi ökade portionerna. Vi provade oss fram vilken mat som hans mage klarade. Han blev tex. dålig av komjölk tills han var 1,5 år. Han var även väldigt kräsen. Ville inte äta burkmat eller pure, helst samma mat som vi åt och med lite kryddor (inget stark dock).

Sv: Hur länge smakisar?

Det är ju väldigt olika som jag förstått det. Vi började ganska snart med att öka portionerna. Hon åt en hel burk/hel portion gröt när hon var 4,5 månad.

Liknande trådar

Mat En sak jag saknar i mitt ensamhushåll är någon typ av rejälare/matigare sallad i kanske 2-4 portioner som tål att göras och sedan håller...
2
Svar
31
· Visningar
6 578
Senast: Fruentimber
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 869
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 052
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 785
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka