hur länge ska jag rida???

S

Smurrfan

1:nu är det så att mitt 12: åriga vbl. sto ska få föl i juni ngn gång och jag undrar hur länge jag kan fortsätta rida "hårt" dvs. ut i skogen galoppera, jobba henne svettig (inte flåsig och dödstrött men ett ordentligt tränings pass),..

2:och sen har jag ett problen också ibland VÄGRAR hon röra sig framåt hur mkt man än försöker få henne gå framåt så vägrar hon:S och jag HATAR att behöva använda spöt men väldigt ofta blir jag så illa tvungen :S och iblan är hon ¨så j*vla läskig att rida för det räcker med att man lägger till lite skänkel och hon reser sig:S Snälla hjälp vet inte vad jag sak göra,,:(:cry:

Sv: hur länge ska jag rida???

En ide är väll att ställa av henne nu om du har problem med ridningen, det kan ju säkert vara relaterat med att hon är dräktig och massa hormoner rör runt i henne (jag hatar det ordet :p)
Om du låter henne stå nu tills hon får sitt föl, skritta lite i skogen kanske och pyssla massa, låta henne få sitt föl , sakta vänja av det och börja sätta igång henne långsamt igen. Jag tror många av dina problem kan försvinna då.

Du kan ju även kolla upp sadeln om du vill fortsätta rida.

Sv: hur länge ska jag rida???

det var en bra ide har själv tänkt på det men jag var inte säker på om jag skulle göra så men tack :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej - jag behöver hjälp! Letade länge och väl efter vart jag skulle posta det här - men hittade inget. Jag blir så frustrerad och arg...
2
Svar
26
· Visningar
6 144
Senast: Maqurell
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 466
Senast: raggsock
·
Träning Jag har en i år 6 årig unghäst. Köpte henne i maj för två år sedan. Då världens snällaste dock röhårig och sto. Hon var van att täckas...
Svar
16
· Visningar
3 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka