Hur länge red ni?

Sv: Hur länge red ni?

jag rider lite då och då. Är i vecka 22+3 och kan inte träna längre. Jag rider mest ut och tänker fortsätta med det så länge jag känner att kroppen klarar det...Träningen blir för påfrestande för ryggen och dessutom är magen ganska stor så den är ivägen..så är det för mig!!

Sv: Hur länge red ni?

Red 5-6 dagar i veckan i början och hoppade och var iväg på 2 tävlingar. Runt v. 20 hade jag en lugnare period för jag fick sammandragningar av att trava och det var så obehagligt att känna bebisen guppa runt i magen.
Sen försvann det och jag red kanske 4-5 dagar i veckan. Det blev sommar och bete så då vilade vi båda 2 sen skulle min häst ut på foder så kanske 3 månader före BF red jag nästan varje dag i 2 veckor och hoppade några språng + veterinärbesiktade (och sen låg jag och hade superont i typ 2 dagar)

Hon kom inte ut på foder så jag hade 2 medryttare men fick lov att sitta upp ändå ibland.

Sista gången "red" jag 11 dagar före BF, då kunde jag bara skritta. Anledningen till att jag slutade rida ser ni nog på bilden :rofl:

magerid4.jpg

Var för snål för att köpa mamma ridbyxor och det var väldigt slirigt med mjukisbyxor. Sen låg magen emot framvalvet och det var inte bekvämt, men gav en väldigt korrekt lodrät sits :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
770
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Hundträning Funderar på att investera i en spårlina, men är osäker på det här med längd. Velar mellan 10 eller 15 meter. Vilken längd har ni...
2
Svar
28
· Visningar
1 858
Senast: Tibialis
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 162
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar