Hur länge löper en tik

pippilotta

Trådstartare
och hur länge är hon "villig"? :angel:
Wilma började löpa den 1 januari och idag var hon riktigt på "bettet",
Hon har vikit svansen sedan i torsdags, men tidigare morrat och gått undan, men idag var hon helt galen och skulle bara in till Riggo.
Och han den stackarn har bara gnällt och pipit hela dagen så jag beslöt att lämna iväg honom fram till fredag så inga olyckor händer.
Även om jag har full koll på dom så är det jobbigt att ha dom isär och löptiksprayet fungerade tyvärr inte idag överhuvudtaget :mad:

Så snälla hjälp mig, när kan det vara över???
 
Sv: Hur länge löper en tik

Det är väldigt individuellt. Min förra tik löpte i tre veckor så håll ut!
Det vanliga är väl upp till 9 dgr förlöp följt av upp till 9 dagar löp (när de viker svansen och är parningsvilliga).
 
Sv: Hur länge löper en tik

tre veckor är ingenting. min tik löpte i nästan 6 veckor. de senaste två löpen har dock "bara" varit 3-4 veckor. men villig är hon bara någon vecka.
 
Sv: Hur länge löper en tik

Jag håller alltid tik och hane åtskilda minst en månad. Har parat och fått valpar på allt mellan 7,e dygnet till 23,e dygnet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa en tik på 3,5 år som aldrig tidigare varit skendräktig eller påverkad efter löpen. slutade löpa för typ en månad sen, och denna gången...
Svar
7
· Visningar
5 951
Senast: Lazy Lady
·
Hundavel & Ras Jag är lite orolig att jag läst av min tik helt fel. Hon är 3 år gammal rottistik och har aldrig haft valpar innan. Vi har en bestämd...
Svar
4
· Visningar
5 651
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp