Hur länge låter ni era hästar länga sig?

cristobal

Trådstartare
Ja, som frågan är, hur länge låter ni era hästar länga sig, och även värma upp, innan ni kör igång med era träningspass?
 
Sv: Hur länge låter ni era hästar länga sig?

Jag skrittar alltid på lång tygel 10 min, sen ytterligare 10 min skritt då jag börjar jobba mkt försiktigt, hellre bra tempo, långa kliv, än "hoptryckt" häst. Sen börjar jag jobba mer, tar alltid lite skritt pauser emellan. För att avsluta med att länga, dvs sträcker ut alla muskler genom trav på långa tyglar, avslutar tillsist gärna med 10 min skritt för hand. Detta gäller då jag rider på banan, iskogen jobbar jag inte på samma sätt.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp