Hur länge kan hö ligga i blöt utan att bli dåligt?

Linnea_

Trådstartare
Ja som rubriken säger. .. Enl vet ska höet ligga i blöt minst en kvart , men jag hinner inte vara i stallet så länge på lunchen, så kan det ligga ~5 tim utan att bli dåligt?

Senast ändrad:
Sv: Hur länge kan hö ligga i blöt utan att bli dåligt?

5h låter länge, frågan är om det inte hinner unkna till på den tiden. Men testa med en tuss!
Varför räcker det inte med att bara doppa det snabbt och sedan ta upp det? Det är inte för dammet du ska blötlägga, eller?

Sv: Hur länge kan hö ligga i blöt utan att bli dåligt?

Nej, 5 timmar går utmärkt förutsatt att vattnet är kallt och rikligt, och att det inte står i solen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 419
Senast: Görel
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 359
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar