Hur länge har er katt varit borta?

E

Explicit

Har någon av er någonsin varit med om att er katt har gått på "vandring"? Hur länge har den varit borta? Eller har ni haft oturen att de inte dykt upp igen? :(

Har en katt som varit borta nu i 1 ½ vecka och hela familjen saknar honom fruktansvärt..
Jag hoppas bara att han ska stå utanför köksfönstret och villa in igen..

Tacksam för svar!
/M

Sv: Hur länge har er katt varit borta?

Veckor är ingenting för en okastrerad hankatt den här tiden på året. Vet katter som varit borta månader i sträck för att söka efter flockor.

Själv hade vi en katt försvann en månad i sträck, kom hem och åt, var borta igen. Det berodde nog dock på att han vantrivdes efter flytten och med nya katten och oktober 2006 flyttade han förgått tyvärr. Har dock fått veta att han stryker runt i omgivningen och har ett nytt hem att gå till. Så han har väl varit borta i 1,5 år nu.

Min ena hona försvann i vintras och var borta i 3 månader. Varför vet jag ej, hon hade lite humörsvägningar en tid innan. Kan ha blivit bortjagad av grannkatt eller liknande. Hon strök omkring på granngatan och även hos våra grannar hörde jag, varpå jag bad ett par där hon brukade vara, att fånga in henne om möjligt. Hon var tovig i pälsen, smutsig men dock i gott hull trots att hon var skygg och folk visste att de inte fick mata henne (bor i skogen så det finns gott om gnagare). Hon gömde sig under parets soffa när jag kom och vägrade komma ut tills hon hörde mig ropa. Då kom hon springande och jamade hysteriskt för att få komma upp i famnen så de var inte oroliga för att det skulle vara fel människa som kom och hämtade henne. :D Hon sa ingenting när jag bar hem henne i kattburen och har efter detta hållit sig nära hemmet. Hon måste ha vetat vart vi bodde när hon var försvunnen efter som att hon var på samma gata. Dessutom verkade hon inte vilja annat än att få komma hem, så jag tror att hon blivit bortjagad eller skrämd på ngt sätt.

Tur att man har så snälla grannar som observerar missarna i området och hör av sig om de upplever att ngt är fel. Fick samtal/brev från två grannar som tagit reda på att det var min katt trots att de inte visste att vi saknade henne. :bow:

Sätt upp lappar och be folk hjälpa till. Man blir förvånad över hur hjälpsamma människor kan vara och vill vara. En liten bild, lite text och ett telefonnumer är allt som behövs.

Har haft en som var borta i 2 månader. Vi var jätteoroliga, men det visade sig att han hade gått till några sommargäster och bestämt sig för att hålla dem sällskap hela sommaren, på hösten kom han hem igen, för att försvinna nästa sommar igen...

En annan var borta i 3 veckor, men kom hem hel och välmående.

Hur bor du? Jag skulle vara mer orolig om jag bodde mitt i ett samhälle jämfört med om jag bodde långt ut på landet, men å andra sidan så är det när jag bott på landet som jag tyvärr tvingats ta hand om några av mina katter då de legat döda på vägen...:(

Jag hade en gång en helsvart katt..
Min älskade Zeke. :love:

En dag gick han ut.
Och kom inte tillbaka.
Vi alla trodde att han var för evigt borta.
Till slut så kom det till det stadiet då vi insåg att vi får nog ta snart och skaffa en ersättare för Zeke lär nog inte komma tillbaka.
Då hade det gått 3 månader.
En dag står jag och pratar i telefon i köket.
Hör hur det kraffsar på dörtren, jag går förvånat och öppnar.
Och in vandrar Zeke. :love:
Mager och luktade jord.
Det var ett mycket glatt återseende. Jag bara stammade i telefonen. :D

Nu finns inte Zeke hos oss längre utan vandrade vidare till andra sidan p.g.a njursten. R.I.P
Detta var ju X antal år sen.

Hej på er!!

TACK SNÄLLA NI FÖR SVAREN!!

Jag lät ett kopieringsfirma fixa 150 ex av en bild på Jerry och info om att vi letar efter honom och saknar honom. Denna har jag lagt i brevlådor och satt upp lappar ÖVERALLT! Och det verkar funkar för flera har frågat om det är min katt, en liten kille hade plockat med lappen till skolan och visat dom andra mm mm. HÄRLIGT!!

Idag ringde en kvinna och trodde hon sett Jerry vid flera tillfällen.
Han hade varit runt hennes by och bla stått och jamat på trappen till ett övergivet hus..

När kvinnan ringer slänger jag mig iväg till den lilla byn, ca 2 km bort fågelvägen. Går runt och ropar men ingen Jerry.
Tillslut ser jag honom och går ut och ropar på honom.. och..
HAN SPRINGER ÅT ANDRA HÅLLET!!!!!?????

Han brukar ju vara världens kelgris!! Försökte locka fram honom, men inte då. Träffar en söt (löpande) honkatt som minsann ville kela men tillslut fick jag ge up och åka hem. Både mannen och sonen följde med ikväll och då kom Jerry springande, men inte för att komma till oss, utan för att fly ifrån "Elvis" en hane som jagade honom för allt vad tygen höll..

Spelade ingen roll hur mkt vi lockade, pockade med mat.. Han ville inte komma. Tror ni han vill "fria" färdigt eller varför tror ni inte att han kommer?

Ska villigt erkänna att jag är mer hundmänniska, och förstår mig inte på honom just nu. Men han såg fin ut och det bästa är ju att han lever!!!!

Funderar på att ringa kommunen och låna en fälla och försöka fånga honom.. Men jag vet inte.. det kanske gör mer skada än nytta??
Är såå TACKSAM för allt ni kan komma med!!!

Mvh/ M

Min Ronny var borta i 55 dagar och 14 timmar. Men han kom tillbaka! :bump: :banana:
QUOTE]

SÖÖT KISSE!!! Ser ut som Elvis som var mkt irriterad på Jerry idag..
Hade gärna lagt in ett kort på Jerry men vet inte hur man gör..

Pussa kissen från oss!
/M

Tror att du kan vänta ut katten lite, troligen kommer han tillbaka när han friat färdigt. Om du vill så är det ju jättebra om du kan åka ut o titta till honom ändå, ifall du får syn på honom...

Verkar som vårkänslorna tagit över, men han mår ju bra iaf.:)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
827
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 474
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.