Hur länge håller Vom färskfoder i kylen?

Sv: Hur länge håller Vom färskfoder i kylen?

4-5 dagar är inga problem, men är maten tinad längre än så börjar den ändra färg och luktar mer och mer.. Vi tinar aldrig mer än att hundarna hinner äta upp det inom 5 dagar (har små hundar så 2 korvar räcker till 4-5 dagar).

Toppen!:)

Hur länge tog det för er tills ni märke någon skillnad? Och vad märkte ni isåfall?
Våran hund ska äta laks på morgonen och sprint på kvällen.

5 dagar tar jag fram åt gången.

Min var 12 veckor när jag bytte så inte så stor skillnad men märks på avföringsmängden direkt om hon får annat foder istället.

Hur länge tog det för er tills ni märke någon skillnad? Och vad märkte ni isåfall?
Våran hund ska äta laks på morgonen och sprint på kvällen.

Det blev skillnad nästan direkt. Mycket mindre avföring, inget fisande och mycket glansigare päls :) Dessutom kastar sig båda våra kräsna jyckar över maten nu till skillnad från innan ;)
Den första veckan var de ganska hårda i magen så fick blanda i lite olja i maten. Men nu funkar det utmärkt.

Tiken äter lax och hanen med ris. Funderar dock på att börja ge hanen laxvarianten också när hans korvar är slut.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: chimichanga
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
768
Senast: Bluefish
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben