Hur länge håller kattsnuvan i sig?

E

Elaane

Hejsan! Jag tog hem en liten hona igår (ägaren skulle avliva alla katterna så hade inte hjärta till att låta alla försvinna så erbjöd mig att ta hand om en) och ägaren sa att hon innan hade haft kattsnuva men att hon hade fått droppar i ögonen osv. Dock nu väl hemma märker jag att hon fortfarande rinner lite ur ena ögat (eller inte riktigt rinner utan samlas mer en brun gojja i ögonvrån) och att hon andas väldigt högt och snabbt ibland. Hon var utekatt innan så kan det vara så att hon helt enkelt inte blivit frisk ännu pga kylan och inte nog med mat? Eller borde jag ta henne till vetrinären? :confused:
 
Sv: Hur länge håller kattsnuvan i sig?

Kattsnuva är ett samlingsnamn för flera olika sjukdomar. Om katten inte är frisk bör du definitivt ta henne till en veterinär. Hur länge hon sedan kommer vara sjuk beror på vad det är som ligger bakom. Herpes tex. kan inte botas utan man får behandla symptomen och hoppas på att katten inte kommer utveckla kroniska problem. Är det chlamydia som ligger bakom är det antibiotika under flera veckor som gäller osv.
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 633
Senast: Fille
·
Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: hasselby
·
Övr. Katt Jag har älskat katter sedan jag var mycket lite, vi skaffade en katt när jag och min bror var under 10, katten blev senare påkörd och...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Hazel
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 432
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp