hur länge får man tävla ponny?

toughcookie

Trådstartare
Joo, jag VET att det är till man är 18 år men är det Till det datum man fyller 18 eller HELA året man är 18?
Och finns det fortfarande ungponny avdelningar i hoppning och dressyr?

Sv: hur länge får man tävla ponny?

Hela året du fyller 18 får du tävla ponny.
I ungponnyavdelningen får även ryttare över 18 tävla.

Får ponnyn tävla dressyr som ungponny med äldre ryttare och hoppning med ryttare under 18? Jag funderar på att köpa en ungponny och utbilda för försäljning och skulle vilja rida dressyren själv men ha en mindre ryttare i hoppningen.

Ja, ni både får tävla hoppning också, men den minderåriga ryttaren får inte starta på samma tävling som du om du har ridit före henne.

Jodå, den minderåriga ryttaren får visst tävla på samma tävling även om den överåriga ridit först, det är bara det att ponnyn inte får vara med i avd A efter den överårigas ritt, så den minderåriga måste starta i ungponnyavdelningen även om ekipaget är kvalificerat för att få starta i avd A.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: MML
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka