Hur länge brunstar stoet?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Graman
  • Startdatum Startdatum
G

Graman

När börjar stona brunsta, och hur länge brunstar de? Detta är mitt första sto, och jag är jättedålig på såna här grejer! Någon här som kanske vet? :confused: Tacksam för svar! :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur länge brunstar stoet?

Väldigt individuellt från sto till sto. Det finns sto som i stort sett visar brunst året runt och andra som börjar på våren och slutsr på hösten.
Hur lång den är också individuellt från någon dag upp till tio dagar. Men jag skulle tro att medel kan ligga på ca veckan i längd.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 874
Senast: jemeni
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 384
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 672
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka