Hur länge blockhalt efter t ex senskada?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LivJ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 732
L

LivJ

Ni som haft blockhalta hästar, hur länge har era hästar varit blockhalta/haft grav hälta efter de skadat sig? Vad har de haft för skada? Hur har ni fått hästen in i transporten för resa till klinik om de haft grav hälta?
Tack för svar.

Sv: Hur länge blockhalt efter t ex senskada?

AKuta hältan har lagt sig snabbt, på ett par dagar (det som är det luriga med senskador). Det är inte stor vits att UL:a innan det gå¨tt nån vecka, man ser inte mkt på UL innan, så inte varit problem transportera.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 169
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka