Hur länge är din häst ute?

Sv: Hur länge är din häst ute?

Min är installad hos en som tar in ca 17-tiden, men tidigare vid dåligt väder för då står hästarna och försöker ta sig in genom dörren själv. Vi har en dörr från stallet och direkt ut i hagen.
Dom kommer ut vid 8-tiden.

de kommer ut 8.00 och in kl 17.00 när det blir mörkare kommer de in vid 16.00 och skulle det va skit väder innan dess...

Miss Sixty skrev:
Vilken tid kommer din häst in?

De går in om de vill, oftast aldrig, möjligtvis för att skita så jag måste mocka

:p

min häst går ut mellan 6-7 på morgonen och in mellan 8-9 på kvällen ibland senare.

Nu på vintern kommer hästarna ut vid 8.00 och in vid 18.00 - 19.00. Tidigare om det är dåligt väder eftersom de står vid grinden och vill in i värmen..

Mina hästar går ut innan 6.00 och jag tar in dem efter 18.00 (beroende på när jag är klar med mockningen).

Lånar knapp...

Våra kommer ut vid 8 och in 16, tidigare vid dåligt väder..

När kommer Missy in?

När de själva vill och mellan nov-april vill de inte :D :D

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Linabebis skrev:
Lånar knapp...

Våra kommer ut vid 8 och in 16, tidigare vid dåligt väder..

När kommer Missy in?

Just nu har hon boxvila :crazy:
Men i vanliga fal vid 15.00 på vintern och 20-21.00 på sommaren

Våra är fortfarande ute dygnet runt...

Ut kl. 07:00 och in mellan 21:30 och 22:30. :banana:

Har mina på lösdrift och dom får komma in när dom själva vill. Dels har jag ordnat så dom kan gå in när dom vill i stallet, vilket dom får vid mkt dåligt väder (dom har även skydd i hagen). Sen kommer dom in varje dag och får kraftfoder och är nog inne 1-2 timmar när jag rider, kollar till dom osv..

Dom kommer ut från ca:5.30 till 9.00 och kommer in vid senast 19.00 tiden. Vid dåligt väder (regn/snöstorm alltså inte lite duggregn) kan det tas in vid lunch då de inte vill vara ute i alla fall...

//Michelle

Ut vid 6-8 och in vid 17, tidigare om det är dåligt väder!

Ute dygnet runt än så länge. Tar jag in så blir det vid 21-22. Tidigare om det är snöstorm lr spöregnar hela dagen. Ut kommer dom vid 6-7 i såna fall. Jag hade dom inne några nätter nu när det var dåligt väder men så fort det blev bra så syntes dom inte till. Iofs så stod dom längst bort i hagen när det var storm och spöregnade också...

Vinterhalvåret nov-mars: ut 9.00 in mellan 15-16.00.

mars-maj: ut 8.00 in ca 19.00

juni-augusti: ute dygnet runt.

sept-okt: ut 8.00 in 19.00

ni som tar in era hästar senare: rider ni inte?

när våra tas in 15-16.00 så innebär det att de rids/jobbas minst 5 dagar/vecka dvs de kommer in, äter och är sen ute och jobbar mellan ca 18-19.30.....

Miss Sixty skrev:
Just nu har hon boxvila :crazy:
Men i vanliga fal vid 15.00 på vintern och 20-21.00 på sommaren

Usch va trist...Ska hon aldrig bli bra??? Är dt ryggen eller benen??
Hoppas att hon blit bättre snart, hon är ju så fin...Vad säger vet om betäckning?(nu går ja ifrån tråden, men, men...)

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 045
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama