Hur långa stigläder?

B

**BORTTAGEN**

Hur långa är Dam och Herr-läder ungefär, alltså hela längden på stiglädret? Hur lång är du och vilka använder du?

Damläder brukar vara 145 cm och herrläder 160 cm.

Jag använder helst herrläder (är ca 170 cm lång.), för på damlädren får jag använda ungefär hål nr 2-3, och får ingen bra ände att stoppa i hällan på sadeln... :smirk:

Jag är 181 cm så det ska kanske vara herrläder för mig då... :smirk:

tror nog det, jag har hoppsadlar, men om jag länger lädren för markarbete/dressyr, så blir det inte nog rem kvar för att sticka ner i hållaren.... om du fattar hur jag menar... ;)

Behöver man ha en rem att sticka ner i hållaren då??

mina är värdelösa, dom är för långa :(
om jag har dom så korta som möjligt kan jag inte stå i lätt sits.
måste köpa nya. :mad:

Damstigläder är generellt sett 150 cm långa!
Herr o junior har jag glömt...

Liknande trådar

Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
349
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka