Hur långa skaklar?

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Mayara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 150
M

Mayara

Hur långa skall skaklarna vara till en shettis på drygt 90 cm?

Mayara

Mät längden på hästen istället, och lägg sedan till så pass mycket att bakhovarna inte slår i vagnen eller sulkyn. När jag körde shettis så var det i sulkyn ca en halvmeter fram till rumpan. Jag kunde röra vid den med foten om jag sträckte på mig.

Equilex sin shettisgigg har skacklar som är 120cm långa, det är lagom på denna höga vagn, men det beror ju lite på om skackelfästet är högt eller lågt och hur "korgen" är på vagnen, om hästen kan sträcka benen under vagnen eller inte när den travar. Om du förstår.. ?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
976
Senast: Mli
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Edla
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
719
Senast: lillaP
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 552
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31