Hur lång tid?

Y

Yogi

Hur lång tid tig det för er att bli gravida från det att ni slutade med preventivmedel :)? Vad hade ni för preventivmedel?

Jag och min sambo har precis startat barntillverkningen :love::love:
Jag har haft P-stav i 5 år, (P-piller innan dess) så hoppas kroppen kommer igång fort :)

Sv: Hur lång tid?

På första ÄL vi försökte (visste inte exakt när ÄL var men det fungerade ju uppenbarligen, v. 35 nu)

Vi hade kondom innan sen några år.

Jag slutade äta minipiller 23 april. Fick "mens", utan ÄL, de följande månaderna. På första ÄL, trol. 22 aug, "tog det sig" och jag plussade 4 sep, BIM-2. Var dock rätt säker på att jag var gravid så det var bara för att fastställa det hela.
Har BF nästa söndag :laugh:

Ganska precis ett år, men då hade vi annat skydd första två månaderna. Hade hormonspiral.

Slutade med p-piller augusti 2007 (efter6 års användande). Började försöka i november 2008 (använde kondom och säkra perioder fram tills dess) och jag plussade 11 månader senare. (Tyvärr blev det mf)

Jag slutade med p-piller nyårsafton 09/10, hade ätit dem i 11 år. Fick "mens" som vanligt direkt, men ev utan ägglossning (har inte stenkoll eftersom vi inte ÄL-testade, körde med sex-när-vi-kände-för-det-metoden ;)).

Plussade 10 december -10 och har BF 13 augusti :).

Jag hade haft p-stav i ca 5 år. Det tog en dryg månad innan kroppen kom i balans och mens och ägglossning var som den skulle (tror jag, använde inga tester). Sedan tog det sig på andra ägglossningen (tror jag).

Första graviditeten: 3 månader, sen gravid (p-piller innan, i stort sett i 18 års tid). Jag var då 37 år gammal.
Andra graviditeten: 8-9 månader, sen gravid (inte p-piller efter första grav.) Jag var då 41 år gammal.

Egentligen tog det sig även 3 gånger mellan dessa två graviditeter och då ganska snabbt, men då fick jag tidiga missfall.

Jag tog ut P-stav i februari och vi använde kondom och "säkra" perioder. Sen tog det sig på första ÄL (i början på juli) när vi körde oskyddat.
Tror P-stav är rätt snällt mot kroppen på det viset, när du väl tar ut den försvinner hormonerna nästan på en gång..

Åt vanliga p-piller i ca 10 år. Slutade sommaren 2004 - sonen föddes efter IVF sommaren 2008 dvs blev gravid efter 3,5 års försök med hjälp.

Son nr 2 - tog 2 "vanliga" försök dvs 2 månader.

Första gången tog det 1 år från att jag slutade med p-piller. Jag var 20.
Andra gången var inte ens planerad, men blev till 2 månader efter att jag slutat med minipiller.
Tredje gången tog en månad från att jag slutat med minipiller.

Åt p-piller innan första barnet, och från när jag slutade tills det tog sig tog det 10 månader.
Andra barnet blev till när vi struntade i kondom 1 gång.

4 ar, fick till sist tvillingar pa 4:e IVF forsoket.

Har nu kort oskyddat i 3 ar och det har tagit sig "naturligt" en gang under den tiden men blev jattetidigt missfall.

Tog ut hormonspiralen 23 mars, använde kondom första äl i mars/april, hade mens 15 april och nu verkar det vara plus på stickan.. Första försöket ;)

Det tog på studs (tvillingar) men jag använde inte några p-piller/stav/spiral före så inga hormoner behövde gå ur kroppen. Och sedan fick vi ett underbart överraskningsbarn men där "slarvade" vi.

Jag tycker mig ha läst någonstans att det normala är kring ett år i bebisverkstad men jag kan minnas fel.

Slutade med minipiller i början av november och fick då "slutamedpillrenamensen". Efter det fick jag ingen mens men var inte heller gravid tills jag plussade nästan exakt 2 månader senare då jag gjorde ett test för jag spytt på jobbet.. Visade sig att jag då va i vecka 4 och hade kännt av det så tidigt som när ägget precis vandrat ner och satt sig :o

Hade då alltså tagit några veckor innan jag fick ÄL över huvud taget och jag trodde fortfarande inte maskineriet var igång men då hade det tagit sig på första.

Vi hade sex när lusten föll på och hade räknat med nåt halvår-år innan det skulle ta sig...

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 267
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
548
Senast: FrDrake
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar