Hur lång tid tog det före era selar?

P

PyseN_

Hur lång tid tog det för er som beställt selar från equilex att få dem? På hemsidan står 7-14 dagar, men nu har det gått säkert 6 veckor sen beställningen! har mejlat två gr men inget svar. ska ringa på mån elr tis å kolla. vill ju ha den, för det är ganska frustrerande att gå runt här med frisk häst som man inte kan köra. hela sportlovet är förstört!

Sv: Hur lång tid tog det före era selar?

Jag betsällde också en sele där ifrån för evigheter sen och jag har inte får den!! :mad:

Jag sa mejla dom nu!

Tog en vecka för mig sist, men första gången jag beställde tog det väldigt lång tid. Men det vara bara för att selen inte fanns inne.
Om selarna finns inne går fort.

2 veckor har jag för mig.

jag beställde därifrån men den kom aldrig så jag beställde från driveout istället. Samma pris och jag hade selen två dagar senare (jag bad dem att skicka den fort för att equilex gjorde bort sig). Det är vad jag kallar service.

Jag beställde min sele i början av sommaren, kankse juni, och fick den i augusti!!! Då hade jag både ringt och smsat för att få veta nåt, men hon var alltid ute så hon inte kunde kolla siffror... Och en gång var hon utomlands tom. Jag trodde till slut att jag inte skulle få nån sele, men plötsligt en dag låg en avi i lådan... Nästan tre månader! Dessutom sa de när jag beställde att den fanns hemma!!! Hela sommaren gick utan att jag kunde köra! Hade liksom fått hem vagnen (från annat ställe) till i juni, men ingen sele... :(

jag mejlade dom för nån vecka sen och frågade var selen var. Hon skrev att det inte fanns någon sele beställd i mitt namn, så då kom jag på att vi beställde den i mammas namn, å då skrev hon att det inte fanns någon sele beställd i hennes namn heller. (hon på Equi Lex svarade på mejlen efter några minuter.)

Då vidarebefodrade jag det "kvittot" vi fick på mejlen efter att vi beställt selen. Fråga henne om jag skulle beställa en ny eller om det skulle bli dubbelt. Med tanke på att någon måste ha tagit imot min beställning med tanke på kvittot. Då svarade hon inte, och har inte gjort det än. Så jag vet inte om hon kanske skickade en ny sele med hjälp av det kvittot jag vidarebfodrade, eller så kanske hon inte ens har läst mejlet.

Och nu har jag hittat en likadan sele på ett annat ställe, och lite billigare med. Men jag vet inte om jag ska beställa den lr ej, eftersom jag kanske får en sele frå Equi Lex ändå ..

Hoppas ni fattade något :rofl:

jag mejlade dom för nån vecka sen och frågade var selen var. Hon skrev att det inte fanns någon sele beställd i mitt namn, så då kom jag på att vi beställde den i mammas namn, å då skrev hon att det inte fanns någon sele beställd i hennes namn heller. (hon på Equi Lex svarade på mejlen efter några minuter.)

Då vidarebefodrade jag det "kvittot" vi fick på mejlen efter att vi beställt selen. Fråga henne om jag skulle beställa en ny eller om det skulle bli dubbelt. Med tanke på att någon måste ha tagit imot min beställning med tanke på kvittot. Då svarade hon inte, och har inte gjort det än. Så jag vet inte om hon kanske skickade en ny sele med hjälp av det kvittot jag vidarebfodrade, eller så kanske hon inte ens har läst mejlet.

Och nu har jag hittat en likadan sele på ett annat ställe, och lite billigare med. Men jag vet inte om jag ska beställa den lr ej, eftersom jag kanske får en sele frå Equi Lex ändå ..

Hoppas ni fattade något :rofl:

Skicka iväg ett mejl med avbokning av selen / ring och sedan beställ från det andra stället istället. Så gjorde iaf. jag när jag tröttnade... Har man grejerna hemma så ska det inte behöva ta längre än 3-4 dagar innan kunden har dem...

okej.. ska nog göra det.. hon på Equi Lex skrev att hon hade selen hemma. Och man har ju inte direkt lust att handla av dom om dom inte anstränger sig mer än så :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 069
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka