Hur lång tid tar det för Stroppy Mare att kicka in ?

Tahari

Trådstartare
Mitt sto har just nu en djävulsk brunst. Hon blir helt knäpp när jag lägger till skänkeln, tvärnit och backar tills det stöter emot. Vi har varit inne i väggar, träd, staket, ja allt som går att backa in i. Förra året gav jag henne Stroppy Mare och tyckte det funkade bra. Vet inte riktigt varför jag tänkte att det nog skulle gå bra utan i år, vilket det inte gör. Nu är det så att jag ska träna för en svindyr tränare i helgen och som hon är nu känns det som bortkastade pengar. Om jag börjar med Stroppy Mare idag tror ni att hon har lugnat sig tills på söndag ?

Sv: Hur lång tid tar det för Stroppy Mare att kicka in ?

Jag har haft en sto som jag fodrade med Stroppy Mare under flera år. Minns att vid något tillfälle tog den slut, och det tog ett tag innan jag fick tummen ur röven o köpte mer. Tog nog nästan två veckor, innan hon blev "som hon skulle" igen. Efter det var jag lite ordentligare med att inte låta den ta slut ;)

Aj då !
Då är ju risken att jag sitter på en riktig satmara några veckor till.

Flytande verkar på ett par dagar, tycker jag. Dyrare men effektivare. Men bör inte brunsten vara över i helgen när du ska träna?

Jag hoppas på det. Hon hade lugnat sig något i går jämfört med i förrgår. Hon är inte världens mest lättridna normalt så som det är nu skulle jag nästan betrakta henne som oridbar.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 348
A
Träning Har bekymmer med en häst och har grubblat fast i mina egna tankar och spekulationer nu. Har en häst som alltid varit pigg,fräsch och...
Svar
13
· Visningar
2 646
Senast: Alfons Å
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: AtletShipping
·
A
Träning har en häst på prov och ska snart bli hans fodervärd. Har haft han nu i ca 3 månader. I början när han kom hit red vi bara i paddocken...
2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka