Hur lång tid per ekipage

TheHunted

Trådstartare
Vet att det finns flera såna här trådar, men hittade ingen när det gällde hoppning för sök forumet bara hakar upp sig. så snälla kan någon svara:

Om första start går kl 9 och det är
18 anmälda i 1:a klassen och
37 i 2:a klassen.
Jag har start nummer 15 i 3:e klassen.
När skulle en bra tid att komma dit vara tycker ni??

Hur lång tid tar det att rida fram tror ni, 30-40 minuter??

På ett ungefär hur lång tid räknar man med för varje start??

Mycket tacksam för svar??

MvH//TheHuntedOne

Sv: Hur lång tid per ekipage

TheHunted1 skrev:
Vet att det finns flera såna här trådar, men hittade ingen när det gällde hoppning för sök forumet bara hakar upp sig. så snälla kan någon svara:

Om första start går kl 9 och det är
18 anmälda i 1:a klassen och
37 i 2:a klassen.
Jag har start nummer 15 i 3:e klassen.
När skulle en bra tid att komma dit vara tycker ni??

Hur lång tid tar det att rida fram tror ni, 30-40 minuter??

På ett ungefär hur lång tid räknar man med för varje start??

Mycket tacksam för svar??

MvH//TheHuntedOne

Räkna 2 min per start. Du måste ju vara där innan 3:e klassens början eftersom du måste gå banan. 18+37=55. 55 ekipage=nästan 2 timmar.
30 min innan för sekretariat, rekognocering osv. Resväg+framridning.
Vill du rida fram i 30 min, se till att ha hästen ute innan du går banan (nån kan kanske hålla), så går du banan och har ca 15 ekipage (30 min) att rida fram.

Du bör vara där senast 10.30. Börja med att kolla hur långt de har kommit, så du vet om du behöver skynda dig eller kan ta det lugnt.

Lycka till!

Sv: Hur lång tid per ekipage

Räknar två min för varje start och minst tio min för prisutdelning+höjning emellan klasserna. Räknar med 45 min framridning MED skritt inräknat. Brukar ha en kvart att ta ur, gå lite och klä på och anmäla.

Liknande trådar

Hundträning Första start är kl 08:30, totalt är det 15 ekipage som ska gå den stora internationella finalbanan med dubbelhämt (2 olika flockar med...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Småbarn En fråga om barn, delat umgänge och jobb. Jag har två helt fantastiska små på 3 resp 6 år. Jag separerade från deras pappa i mars 2015...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Mammas
·
Hoppning hur lång tid räknar ni per ekipage på pay & jump? det är max 5 straff och de höjer 10cm åt gången = ca 5 min hinder höjning...
Svar
5
· Visningar
5 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar