LindgrenV
Trådstartare
Har två katter hemma som bott hos mig sedan två månader tillbaka ungefär. De är innekatter och trivs bra med det (De har tidigare haft tillgång till att gå ut hur mycket de vill genom kattlucka och öppet fönster på första våningen men har ändå valt att hålla sig till att sitta och glo i fönstret). Flyttade för ett år sedan till nytt hus och började vantrivas, ena katten betedde sig som en deprimerad och flyttade in i princip permanent under soffan. Drog även på sig självskadebeteenden genom att bita sig själv i pälsen o.s.v. Blev kal över svansen och väldigt gleshårig över rumpa/länd. Självklart tog vi med BÅDA katterna till veterinären i tanken att det ev var någon form av parasit. Så var det alltså inte och det enda man kom fram till var alltså vantrivsel.
Det var alltså självklart att ta med katterna när jag flyttade hemifrån, så att de kommer bort från huset och hundarna som de inte trivdes med (De accepterade hundarna på gamla stället men det ändrades vid flytten). Nu trivs katterna som fisken i vattnet och blir bortskämda med mycket skötsel och kärlek av mig
Pälsen har växt tillbaka en del och ser mycket bättre ut, inga sår eller något kvar och han har slutat att bita sig. MEN han har fortfarande ganska kal svans (inte alls som innan) och ganska tunnhårig bakdel. Kommer det ta väldigt lång tid innan det växer ut eller kan jag räkna med att det aldrig mer växer ut? (Tänker om hårsäckarna dött eller så)
Det var alltså självklart att ta med katterna när jag flyttade hemifrån, så att de kommer bort från huset och hundarna som de inte trivdes med (De accepterade hundarna på gamla stället men det ändrades vid flytten). Nu trivs katterna som fisken i vattnet och blir bortskämda med mycket skötsel och kärlek av mig
Pälsen har växt tillbaka en del och ser mycket bättre ut, inga sår eller något kvar och han har slutat att bita sig. MEN han har fortfarande ganska kal svans (inte alls som innan) och ganska tunnhårig bakdel. Kommer det ta väldigt lång tid innan det växer ut eller kan jag räkna med att det aldrig mer växer ut? (Tänker om hårsäckarna dött eller så)