hur lång tid innan ett snitt

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Fick ett sms idag av en från "gravidsimmet", hon har fått en son igår. Det står att förlossningen pågick i 80timmar och slutade med ett akutsnitt, men att de mår bra bla bla.. 80timmar :eek: , alltså hur länge låter de en ligga där i värkar innan man snittas om bebis inte kommer ut?

Jag pratade ju med en annan tjej förra veckan som låg i 30timmar, och sedan bestämdes det för snitt då hon var för trång. Det tyckte jag var LÅÅNG tid, men ÅTTIO TIMMAR :eek: , det skrämmer mig...
 
Sv: hur lång tid innan ett snitt

Kan hon ha angett tiden från när värkarna började? Förvärkarna kan vara nog så jobbiga och smärtsamma, men man brukar säga att förlossningen startar när man har regelbundna värkar och är öppen 3 cm.

I mitt fall så tog det ca 50 timmar från första värken tills beslut om kejsarsnitt togs, räknar man från 3 cm så höll jag "bara" på i 18 timmar.
 
Sv: hur lång tid innan ett snitt

Min kompis hade rejäla värkar i nästan en vecka (tror det var fem dagar) innan de snittade henne. Hon snittades även med första då hon tydligen har ett trängt bäcken, och båda barnen varit ganska stora. Nu sist hade hon varit inne flera gånger innan hon till slut hade sagt ifrån att de fick göra något.
 
Sv: hur lång tid innan ett snitt

Som sagt beror det ju väldigt mycket på när hon började räkna, själv så började mina värkar på natten mellan lördag och söndag och på måndag natt blev jag tillslut snittad, men jag öppnade mig nästan ingenting... Vilket visade sig beror på att hon låg fel så hon kom aldrig ner i bäckenet ordentligt... Så enligt förlossningen räknesätt så hade jag aldrig kommit igång ordentligt men de insåg ju oxå att jag hade kraftiga värkar som inte gjorde någon som helst nytta och att jag var helt slut...

Och man tappar väldigt mycket begrepp om tiden när man ligger där... På gott och ont...
 
Sv: hur lång tid innan ett snitt

Det handlar väl int eså mycket om antal timmar utan om hur mor och bäbis mår, när beslut om snitt fattas. Märker man att modern eller barnet börjar må riktigt dåligt så fattas beslutet snabbt, oavsett om man legat en kvar eller flera dygn...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 337
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 287
Övr. Barn Sådär, nu har vi landat här hemma med våran lilla Groda och jag har äntligen kommit mig för att slita blicken från skruttan och plita...
2
Svar
33
· Visningar
3 024
Senast: via
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 070
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp