Hur lång tid före tänkt tillträde är det vettigt att sälja?

Maj-juni (särskilt maj) är enligt mäklare den absolut sämsta tiden att sälja sin bostad på (liksom i december och juli). I maj brukar utbudet vara för stort för att man ska få till en hygglig budgivning. Så jag skulle rösta på augusti/september. Då brukar det vara stort tryck enligt min mäklare.

Sälja före köp av nytt skulle jag bara göra om jag var beredd att bo i tillfällig bostad i andrahand tills jag hittar det jag vill ha.
Tack! :bow:
Det var mycket värdefull information. :)
Vår trädgård som är en ganska stor "grej" av husets attraktionsvärde gör sig dessutom bäst i augusti-september.
Då hinner jag göra reklam på trädgårdsvisningarna också. :up:

Man kanske ska köpa sitt hus i maj-juni då och hoppas på det bästa. :nailbiting: ;)

Har du funderat på att sälja via Nooks? Jag har nyligen fått upp ögonen för dem och kan absolut tänka mig att använda dem när det börjar bli dags att sälja nuvarande lägenheten. Den stora fördelen är just att ledtiderna är längre och objekten kan kategoriseras beroende på hur lång tid det är kvar tills säljaren har tänkt sig utflytt. Det finns också utrymme för att börja med ganska höga priser för att sen sänka dem i takt med att datumet närmar sig, om det behövs.

https://www.nooks.se/

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 614
Senast: miumiu
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
5 432
Senast: lbb
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 444
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025