Hur lång tid bör man planera för att få praktikplats på Island?

H

HolyLlama

EDIT: Hoppsan, hamnade visst i fel forum... ursäkta blundern. Går det att få tråden flyttad på något sätt?

Hej allihop. Det är så att jag har ett litet problem - jag går på gymnasiet och har praktik under hela November månad. Tyvärr har det krånglat till sig en del med min praktikplats. Planen var att jag skulle åka till Island, men jobbet som skulle finnas gjorde vid närmare eftertanke inte det. Så nu står jag utan plats, med praktik om en knapp månad, och vill fortfarande självklart åka till Island.

Jag är arton fyllda men har tyvärr inte traktor- eller körkort (tror att jag fortfarande har färdbevis för fyrhjuling, men vete fan om det gäller utanför Sverige) vilket så vitt jag förstått ska krångla till det med att hitta jobb på bondgård. Jag vill ha utomhusjobb men fiske har jag inte musklerna för, vilket förstås lämnar mig med det uppenbara, dvs hästar.

Jag är ingen bra ryttare, det erkänner jag, men jag har i alla fall jobbat i stall under en tid och är säker med min förmåga att hantera hästar från marken. Ni som har lite erfarenhet med Islandsjobb, är det möjligt för mig att hitta en vettig plats på hästgård med så pass kort varsel? Och om det är det, vart bör jag vända mig?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur lång tid bör man planera för att få praktikplats på Island?

hej, har inte tid för att skriva ett längre svar men var själv och arbetade ett tag på vestra-geldingaholt på island och som jag uppfatta det så finns det gott om gårdar som gärna tar emot praktikanter etc från sverige. kan ibland va lite knepigt och hitta hemsidor till gårdarna men försök o hitta mailadresser el telefonnummer och prata med dom och även ifall inte just den gård du pratar med har plats för dig så känner dom säkert någon annan som kan ta emot dig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp