Hur lång läketid?

Aningsfull

Trådstartare
Hur länge tar det egentligen innan man läker efter förlossningen? På tisdag har det gått 3 veckor och jag har fortfarande ont där dom klippte.
Tråden dom sydde med har kroppen tagit hand om så den är borta, men såret har inte alls tagit ihop. :crazy:
Inte så att det blöder. Men kanterna har inte tagit ihop så det glipar öppet fortfarande. Borde dom inte ha tagit ihop vid det här laget? Är jag liksom förstörd för all framtid nu. :crazy::cry:

Jag är bara så jävla leds på att gå runt och ha ont nu. :(
 
Sv: Hur lång läketid?

Men!

Ring och få en tid så de kan kolla upp det? Det låter inte som att det ska se ut så.

Lät inte alls kul!
 
Sv: Hur lång läketid?

Mitt råd är också att ringa och få det kollat, låter ju inte som det ska vara så när det är läkt och stygnen är borta...
 
Sv: Hur lång läketid?

Jag var in och kollade upp det i början av förra veckan eftersom att jag hade så ont. Barnmorskan sa som egentligen ingenting annat än "Jag förstår att du har ont". :crazy:
Hon trodde då att det skulle läka ihop men att det skulle ta längre tid bara. Men det har inte alls läkt ihop mer nu. Jag har inte lika ont som jag hade då, nu kan jag sitta även om det inte är skönt. Men alltså.. nåt borde ju ha hänt på 1,5 vecka. Att man kan se att det tagit ihop alltså. men det har det inte. :crazy:

Jag får nog ringa igen på måndag och fråga. Suck!
Sista gången jag låter en barnmorskestuderande sy ihop mig. Om det blir några fler barn alls. Förlossningen kan jag gå igenom igen. Men inte den här tiden efteråt. :crazy:
 
Sv: Hur lång läketid?

Jag tycker absolut att du ska kolla upp det igen, sådär ska det inte vara vad jag vet.

Nu sprack jag bara lite, men det läkte ihop jätte snabbt
 
Sv: Hur lång läketid?

Nu har ju inte jag genomgått samma sorts förlossning som dig, men min erfarenhet av vaginala förlossningar (Via vänner, familj etc) är att man är VÄLDIGT snabbläkt i underlivet.

Att du sen har så ont så länge.. Jag snittades, och efter 3 veckor kände jag inte ens av ärret/såret varje dag, utan bara om jag ansträngde mig för mycket. Och det är ju ett bra mycket större och djupare sår, så ditt borde vara läkt för länge sen känns det som.
 
Sv: Hur lång läketid?

Nu blev inte jag klippt, men sprack lite både yttre och inre som syddes.

Från själva såret hade jag slutat blöda på kvällen (Alvin föddes halv sex på morgonen), men blödde som mensblod i en två veckor efteråt. Men själva smärtan försvann så fort, på kvällen där på BB och någa dagar spände det i stygnen men jag hade inte alls ont.

Kan du inte ringa igen, be att få träffa någon annan som undersöker dig. Jag kan aldrig tänka mig att det ska vara normalt att ha ont så lång tid efteråt.
 
Sv: Hur lång läketid?

Inte ska du behöva ha så ont, få det ordentligt kollat!

Jag klipptes ordentligt då det blev lite bråttom på slutet och blev sedan sydd länge o väl. Jag har bara kännt av att det spännt lite, kliat lite när det läkte men aldrig haft ont av det. Men det tog ändå lång tid att läka, det var lite ömt länge och sex var inte ens att tänka på de första 3 månaderna. Efter 12 veckor konstaterade min BM att jag var helt återställd men jag tyckte att jag kände av det ett tag till. Adam är 6 månader nu och det är den senaste månaden som jag tycker att det känns normalt igen.
 
Sv: Hur lång läketid?

Hoppas det läker snart, men kanske är det dags att vända dig till en läkare? Har hört att det brukar läka snabbt där nere. Blev själv bara pyttelite sydd efter min förlossning och kände absolut ingen smärta alls, inte ens när jag gick på toa...
 
Sv: Hur lång läketid?

Jag klipptes ganska mycket med första barnet och det blev många stygn.

Kommer ihäg att det gjorde väldigt ont det första tiden men att det läkte förvånansvärt fort. Var nog hyfsat ok efter någon vecka.

Tycker som många andra ring och få det kollat igen, låter inte som att du ska behöva ha det så.
 
Sv: Hur lång läketid?

Jag fick bara ett litet skrapsår och de läkte på 4-5 dagar och var då helt borta.

Jag tycker absolut du ska ringa din BM så hon får ta en titt! Tror t.om det skrev ut de i papprena jag fick uppe på BB att visst kan man uppleva att det känns konstigt och man är öm men man ska inte gå runt och ha ont.
 
Sv: Hur lång läketid?

Jag sprack lite och blev sydd. Minns så väl att jag hade hemskt ont efter en månad. För mig tog det nog 3 månader innan det kändes BRA där.
Har en vän som fortfarande har jätteont och barnet börjar närma sig 1 år. Hon sprack rejält och blev såklart sydd.

Försök så dom kollar upp det igen!
 
Sv: Hur lång läketid?

Jag sprack bara lite, vilket de sydde med nått stygn. Efter två veckor hade jag fortfarande ont och kollade upp hur jag såg ut "där nere" och insåg att stygnen hade gått upp. I och med att de då har gått så lång tid kan de inte sy igen det igen, utan de är så jag får se ut nu.(chansen att bli porrstärna är bortblåst:p) OM jag vill kan de skära upp sårkanterna och sy igen det igen, vilket jag nu över väger för och emot...:crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 612
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 303
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sedan början av december, när jag fick kortisonsprutan i axeln, så hade jag inte varit något mer till ortopeden. Nu var det dock dags...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 296
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp