Hur lägger jag upp träningen av ett sto med föl?

F

FTW

Har en häst som haft finfin kondis för hundra år sedan, men sedan några år har hon mest små-degat i skogarna och har nu dessutom föl.
Jag har en liten ambition om att jag skulle rida distans till nästa säsong, men hur ska jag då lägga upp träningen?

Jag har låtit henne vara mor i två månader, men tänkte försöka sätta igång så smått nu. Fast det kan ju änså inte bli frågan om att ligga ute på vägarna i timmar ännu.
Så egentligen kan jag kanske inte börja träna "på riktigt" förrän framåt senhösten.

Hur ska jag göra? Idéer?

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·
Islandshäst Jag köpte i somras ett sto på 8 år som går med föl. Hon hade även föl förra året. Hon är inte mkt riden under denna tid med fölen, bara...
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 466
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25