Hur lägga upp och komma igång med träningen

Jag tyckte också att den såg bra ut. Jag har laddat ner den men det verkar inte hjälpa, kanske jag måste öppna den också?

Jag laddade ner den och skapade ett konto, dock kände jag att den inte passade mig riktigt. Var mycket utomhusträning och jag kan inte ta mig till något bra ställe för utomhusträning för tillfället utan är då hänvisad till asfalt i princip. Men den är säkert jättebra om man bor bättre till eller kan ta sig till bra ställen att träna på.
 
Jag laddade ner den och skapade ett konto, dock kände jag att den inte passade mig riktigt. Var mycket utomhusträning och jag kan inte ta mig till något bra ställe för utomhusträning för tillfället utan är då hänvisad till asfalt i princip. Men den är säkert jättebra om man bor bättre till eller kan ta sig till bra ställen att träna på.

Fast det inledande styrkepaketet verkar funka utmärkt inomhus med kroppen som redskap?
 
Vi (jag och min partner) har kört Försvarsmaktens träningsklubb i ungefär ett halvår nu, det funkar bra. Det behövs inga redskap eller maskiner. Bara den egna kroppen. Vi kör all styrketräning inomhus.
 
Jag tränade förra vintern med en app som hette ConstancePT, tror jag? *senil. Sök på fejjan med constancePT och se, de har gratisrbjudanden emellanåt. Jättebra övningar tycker jag. Jag kom igång med hjälp av dem och har sedan fortsatt själv, kör inte lika mkt styrka nu utan mer kondition, men jag kmpletterar med övningar hemma med kettlebell, hantlar, gummiband eller bara egenvikt. Hade jag inte börjat med appen hade jag nog inte hållit igång ensam nu utan heller...

Jobbar skift och kan aldrig gruppträna pga jobbet, blir ingen kontinuitet då pass bara finns här på kvällar vardagar. Nu är det ju coronaskiten som sabbar men är desto gladare att jag hittade nåt som jag fick tummen ur att göra hemma när det passar mig...
 
Jag använde Freeletics länge. Det var bra, kunde styra mycket själv med hur långa pass, tidpunkt osv. Fick påminnelse inför varje pass att det var dags igen. Nackdelen är att det kostar ganska mycket (jag köpte på kampanj). Behövs bara en liten yta inom- eller utomhus och den egna kroppen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 910
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 277
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 225
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 346
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp