Hur länge klarar sig bebisen ??

P

Piffelina

Detta är nu tredje dagen som jag har hög feber, hosta och snuva vilket gör att jag inte äter något. I lördags var första dagen som jag var dålig, åt endast några pommes med bearnaisesås. I söndags åt jag inget annat än en banan. Idag har jag fått i mig lite fil med musli och en banan. Även ett glas med nyponsoppa och ett glas juice har jag mer eller mindre tvingat i mig. Alltså nu tre dagar utan ordentlig mat. Hade det inte vart för att jag är gravid så hade jag inte ätit det sakerna. Jag äter alvedon, ca 3-4 om dagen har jag tagit.
Jag ska ringa barnmorskan imorgon om jag har feber när jag vaknar. Men behöver jag vara orolig för bebisen? Jag är i v 35. Bebisen rör sig som innan, jag har inte märkt någon skillnad.
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Det tror jag inte du behöver vara, bebis klarar sig. Det är många som knappt kan äta något på slutet, och bebis mår ändå fint

Men ring BM, så kan hon lugna dig
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Jag får inte heller i mig någon mat nu, eller rättare sagt den kommer upp direkt igen :crazy:
När jag frågade min BM lugnade hon mig med att bäbisen tar det den behöver i första hand och du får klara dig på det som eventuellt blir över så enligt henne ska det inte vara någon fara, iallafall inte under en kortare period...
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Kroppen klarar av korta vanliga sjukdomar, bebisen får all näring den behöver ändå. Den som blir lidande är du.

Tänk på att drick mycket, och för din egen skull försök ät så du får tillbaka orken.
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Jag levde slutet av min graviditet på filmjölk med skivad banan i, och gick upp 1 kg i veckan och ut kom en liten tjockis ;)

Bebisen får det den behöver först, och det finns ju reserver att ta ifrån. Försök att dricka mycket bara.
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Tack alla för era svar! Nu känner jag mig lite lugnare. Jag försöker dricka vatten men jag kanske får i mig en liter om dagen. Bättre än inget illafall.
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Som de andra säger behöver du inte vara orolig. Jag åkte på dunderförkylning i julas som höll i sig i 3 veckor innan jag orkade upp ur sängen. Sen gick det 3 veckor och då var det dags igen. Jag levde på en tallrik nyponsoppa om dagen....

Eftersom jag tappade 4 kg vid varje tillfälle var jag ju grymt orolig för bäbis men BM lugnade mig hela tiden. Alla kilona kom tillbaka långsamt men det har tagit lång tid att bli av med förkylningen, går fortfarande runt och hostar...

Så se till att vila ordentligt och kom sen igång långsamt för det tar på krafterna...... Krya på dig// Bollen
 
Sv: Hur länge klarar sig bebisen ??

Bebisen klarar sig eftersom den tar det den behöver först. det är du som blir mest lidande (eftersom det troligen inte blir någonting alls över åt dig), men ett tips är att blanda i lite dextropur (druvsocker) i vattnet, då får din kropp iaf lite mer energi att kämpa mot sjukdomen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åkte på influensa den 14 december, så 14,15 och 16 dec låg jag däckad på soffan med skyhög feber. Kroppen var helt slut och jag...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: Fibusen
·
Hästvård I måndags messade stallägaren mig och berättade att min åring hade en liten bula uppe på halsen nära ganaschen. Han var inte öm och inte...
2
Svar
29
· Visningar
8 006
Kropp & Själ God middag buke! Vi hoppar rätt in i frågan, jag har sen två veckor tillbaka haft kraftig halsont, frossa, feber som kom och gick och...
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: sicx
·
Småbarn Blir så förbannad på sådana som ska lägga sig i hur mitt barn äter osv.:mad: Var hemma hos en av fastrarna på kalas i helgen. Tösen är...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 070
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp