Hur länge kan hö ligga ute??

S

superior

Hej!!
Jag undrar hur länge kan man låta höet ligga ute i hagen vid denna årstid??
Vi tar bort överblivet hö nästan varje dag,men dom andra säger att det spelar ingen roll om höet ligger och blir vått för det blir inte sämre bara det inte blir över åtta grader varm ute.För då skulle det kunna börja att gro..
Har svårt att tro på det men kan vara kul att få andra åsikter om detta. :devil:
 
Sv: Hur länge kan hö ligga ute??

Överblivet hö? Har jag aldrig sett i våra hagar. Får dom för mycket ? Ge mera till natten i så fall. Ursäkta, kom ifrån frågan. Havrekorn har jag sett gro, men inte hö.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 140
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 329
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 392
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 828
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp