hur länge ammade ni era barn??

Sv: hur länge ammade ni era barn??

Fast som förälder ser du ditt barn som så många olika personer, och jag tror inte du ser det hos andras barn. Jag ser min ettåriga son som en "stor liten" tuffing när han knatar omkring i jeans och keps, han är en stor pojke då. Likväl blir han så liten och ynklig ikväll när han har feber och är ledsen. Skulle jag amma honom så ser du förmodligen den "officiella" sidan sitta och snutta hos mig, alltså den kepsbeklädda lilla tuffa killen. Men jag ser mitt lilla ledsna och myssugna barn.

Förstår du hur jag tänker?

Det ligger så mycket mer än just matningsdelen bakom amning, det är en mysig stund man har tillsammans.

Nu ammar jag dock inte min son då han själv valde att sluta vid sex-sju månaders ålder. Och jag har svårt att tro att jag skulle kunna amma mina framtida barn till tvåårsåldern, men man ska aldrig säga aldrig.
 
Sv: hur länge ammade ni era barn??

Just därför jag påpekade att jag själv inte har barn och kanske inte kommer känna likadant när det är dags. Samtidigt så är mamma, moster och flera vänner likadana. Och dom har barn.
 
Sv: hur länge ammade ni era barn??

Men jag tror inte man känner så om sitt eget barn. Vem skulle amma sin tvååring och samtidigt känna avsmak inför barnets ålder?

Ovsett om din mamma och moster har barn eller inte, så är det förmodligen inte deras egna barn de "känner avsmak" inför amningen med, utan just andras barn. Även om det nu skulle vara din mammas systers barn som din mamma reagerade mot (OBS exempel!), så är det ändå inte hennes barn. Hon har inte bröstmatat det sedan födseln och ser det förmodligen som en "liten vuxen", medan din syster ser det som sitt barn.
 
Sv: hur länge ammade ni era barn??

Men som vanligt på "Förälder" så är det ju katastrofalt att man inte kan uttala det som det ska,
---
Jag är säker på att 99% av resterande förstod vad jag menade ---

Jag hänger faktiskt inte alls med i hur du tänker/funkar. Ingen annan tolkar ditt ordval som jag - ändå har du hela "Färälder" emot dig...?

Jag vet inte om jag ska bli smickrad eller tycka det är tragiskt att min åsikt får representera hela forumet.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 368
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 309
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 254
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Sortera plast?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp