A
Await
Min 9 år gamla honkatt kastrerades idag, ett ingrepp som görs dagligen tycker man ju.. inga problem med det. Men under tiden när jag åker ifrån Skåne och hem till Halland får jag ett sms "Operationen är inte klar ännu. Det gick inte att ta bort båda äggstockarna. Lite kritiskt just nu! Vet inte hur det går och Vet vet inte heller.." Tydligen hade hon varit väldigt "skör" innuti. Vet hade tydligen varit rätt skärrad och inte vetat någoting om hur det skulle gå med henne. Hon kom iallafall hem tillslut och när jag äntligen kom hem så hade hon precis vaknat. Hela kvällen har hon varit jättedåsig och ögonen bara rinner. Hon har druckit litegranna iallafall. Enligt Vet skulle hon vara helt stilla i minst 5 dagar och få antibiotika osv. Jag är jätteorolig att hon inte ska klara natten. Jag vet inte ens vad jag ville med den här tråden. Skriva av mig kanske? Iallafall så känns det så hemskt att bara hoppas på att "inget ska gå sönder i henne" som Vet hade uttryckt sig. Finns det någon som har varit med om liknande? Trodde det ar ett ganska enkelt ingrepp Det var jag som propsade på att hon skulle kastreras, hur kunde allt gå så fel?