Hur kopiera en bild som inte går att kopiera?

Sv: Hur kopiera en bild som inte går att kopiera?

Ja.. vilka tangentknappar är det man trycker på när man ska kopiera något som inte går att kopiera mha musen. Help me... :cry:

man kan också 'visa källan' och se var bilden är sparad, klippa ut den länken och visa den seperat sedan är det bara att spara.

Till skillnad från dig, så tar jag inte för givet att folk ska stjäla bilder och lägga ut som sina egna :smirk:
Och till skillnad från dig, så förutsätter jag heller inte att folk inte vet vad som gäller i fråga vad man får och inte får kopiera på nätet!

A_K_N skrev:
Min undran är:
Varför valde inte du att upplysa TS om din åsikt om hur denne borde bete sig istället för att "anklaga" oss andra för att uppmuntra till lagbrott (vilket det faktiskt inte är)?
Varför förutsätter du att någon annan ska göra det?
Tanken med min ursprungliga kommentar var faktiskt att TS kanske skulle haja till, men nu blev så inte fallet och det var en miss från min sida att det blev så att ni andra kände er anklagade! :( Jag ber er som tog åt er negativt så mycket om ursäkt för det! Det var inte alls min mening!

Även om det är lagligt att kopiera för eget bruk så kan man faktiskt fråga ägaren för att vara sjysst.
Jag sparar ner dussintals bilder på MIN hårddisk varje dag, bilder som hamnar där, stannar där, och aldrig används annat än för mitt egna höga nöjes skull. Och nej, jag tänker inte maila varenda människa jag laddar ner bilder från och fråga om jag "får" spara deras bilder på min hårddisk för mitt eget höga nöjes skull.

Vidare: Din webläsare sparar ner alla bilder du ser på nätet, hade det varit olagligt att spara ner bilder till sin egen hårddisk hade det således varit på gränsen till olagligt att surfa på nätet.

Världens mest onödiga funktion. Kringås lätt med PrntScrn eller via source code. :idea:

Precis, men det finns iaf nååågra få procent som inte vet att man kan göra så, så spärrad högerklickning fyller ändå en liiiten funktion ;)

Precis, men det finns iaf nååågra få procent som inte vet att man kan göra så, så spärrad högerklickning fyller ändå en liiiten funktion ;)
Spärrad högerklick borde förbjudas i LAG!
det enda det gör är att irritera.
man kan t.ex. inte klicka för att gå bakåt till föregående sida på ett enkelt sätt.
att deaktiverahögerklick är.. är ... är så... så DUMT!

Det bästa är ju att använda en alternativ webbläsare... Få högerklick-spärrar-webbside-skapare bryr sig om att bygga (kopiera) javascript som fungerar i andra webbläsare än IE. :D

För att gå tillbaka använder man väl sig ändå av musgester, back-knappen på musen, det kortkommando man nu satt för att backa eller - om man är omständig - klicka på back-knappen i browsern om man inte rationaliserat bort den? Att högerklicka och välja bakåt i menyn känns väl änna lite väl krångligt?? :confused::D

Men det finns andra funktioner i högerklick-menyn som man kan vilja åt även om man inte tänkte ladda hem några bilder, så själva idén är rätt korkad. Man förstör ju faktiskt funktioner i webbläsaren (och därmed användarvänligheten på sidan), och inte stoppar man många som tänkte ladda ned bilden i alla fall...

Musgester? Tänk om man har en gammeldags mus utan back-knapp då? ;) Jag använder alltid back-knappen i browsern.. det går på rutin. ELLER så högerklickar jag och väljer "Back". :)

Ingen back-knapp!! :eek: Den är inte gammaldags, den är antik.... ;)

/moiran - som har mus med back-knapp, fram-knapp, scrolla upp/ned/sidan-knapp, googlesearch-knapp, programbläddrings-knapp och zoom-knapp... :angel:

ta det lugnt :D ska bara ha dem för eget bruk... kopiera bild på en frisyr som jag ska skriva ut och visa för frissan...

ni vill vi se vad det är för frisyr du vill ha....

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: ufot
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
488
IT & mobiler Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går...
Svar
1
· Visningar
519
IT & mobiler Någon som är duktig på sådant här och kan ha någon tanke om vad som är fel? Når jag ska kopiera över bilder från kameran till datorn så...
Svar
17
· Visningar
1 064
Senast: Photografen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna