Hur kommer det sig?

Gotthard

Trådstartare
Hejsan alla :) När jag rider på unghästen som jag ridit in, Pelle, så kan det ibland kännas som om jag inte rider utan bara förflyttar mig frammåt. Det är svårt att beskriva men det känns ibland som om jag sitter på en stol som för mig dit jag vill. Det är bara på denna häst som jag har märkt detta och ibland känns det lite obehagligt, jag är inte direkt uppmärksam på omgivningen om det skulle hända något utan sitter på honom och känner mig mest drogad :confused: Det kan hända lite närsomhelst, när vi gör en skänkelvikning eller travar på en långsida eller bara skrittar med långa tyglar.

Senast var när vi red i skogen och lullade omkring, det kändes inte som om jag red utan att jag förflyttade mig frammåt på någonting och håll i ett par tyglar...

Jag förstår inte riktigt vad som händer, är det någon annan som har upplevt detta "dröm liknande" tillstånd på hästryggen? Kan ni förklara för mig vad som händer? :crazy:

Detta är inte direkt något som jag tycker är väldigt obehagligt, det är mest när jag "vaknat upp" och tänker om det skulle hänt något...

Sv: Hur kommer det sig?

Kan det vara så att vi trivs såpass bra ihop och "flyter in i varandra"? Ingen annan som känner igen sig eller tror sig förstå?

Gotthard

alltså jå, jag har kännt så ngn gång :P vet inte varför men man har lixom "ingen kontroll" då man får en såndär feeling, som du sa att om det skulle hända ngt s skulle man vara helt borta :confused:

Ibland :p Oftast sitter jag och filosoferar som vanligt och mest njuter, men tycker det är obehagligt efteråt efter som jag hade nollkoll :)

Du Gotte, känns det som att det liksom mattas av? Som att du drömmer? Har det hänt även när du inte rider? I så fall är det kanske ett potentiellt svimmningsanfall, beroende på tex trötthet, lågt blodsocker eller inget blod i huvudet. Händer mig då och då. Inte farligt, såvida man inte svimmar och blir medvetslös.

Inte som om jag mattas av och det har inte hänt när jag inte ridit. Visserligen har det hänt såsom du säger med att mattas av mm. men det är inget jag oroar mig för :p

Det har inte hänt nät du suttit på Petrus eller deus att du kännt dig fullkommligt nöjd och sitter och är halvt bortdomnad från världen? Inte märker att hästen förflyttar dig frammåt utan bara suttit där i några sekunder? :)

jag brukar komma på mig själv när jag är ute och rider och tänker "shit, jag har glöm nått!!! vad har jag glömt bort nu?" oftast är det känslan av att jag har glömt att sätta på mig säkerhetsbältet..... :rofl:

Inte när jag rider men däremot när jag kör bil. :o

Bert (bilen) och jag är två kroppar, en själ.

Haha jo ha hänt mig med när jag kör bil, vaknar till och då har man kommit jätte långt på vägen utan att minnas det... Farligt..
Hände ibland med min gamla tävlingshäst. Henne litade jag blint på och vi passade så himla bra ihop. Satt ofta och drömde mig bort på ryggen när vi va ute o traskade i skogen :) Ibland hoppade hon till lite, blev "rädd" för något, tror att det va för att jag skulle vakna till liv igen :)

Gotte, det vore bara dumt att slappna av på Petrus. Jag gör mig inte bra upphängd i ett träd ska du veta! Skämt åsido, det har aldrig hänt mig, men jag kanske inte har kommit dit med någon häst ännu.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 437
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar