Elisha
Trådstartare
I december var jag med i en ridolycka där jag blev medvetslös, hjärnskakning och total minnesförlust, nästan. Efter det har jag inte ridit, känner mig sjukt rädd. Verkligen längtar efter att börja rida igen men så fort jag ens bara ser någon som rider så blir jag rädd. Har fått jättemånga erbjudanden att rida kompisar snälla hästar (min egen har Kissinge spines, diagnoserades efter olyckan när vi åkte till klinik med den), men jag vågar fortfarande inte. Inte ens i skritt. Känner mig så patetisk.
Nu har jag i alla fall fått ett erbjudande om att rida en häst som bor granne med stallet där jag jobbar, så det vore perfekt, men jag vet inte. Känner stor rädsla och ångest men jag vill så gärna. Vill inget hellre än att ta upp ridningen igen. Hur kommer man över sin rädsla om man inte ens vågar sitta upp på snällaste hästen med ledare i skritt?
Tackasam för pepping och råd!
Nu har jag i alla fall fått ett erbjudande om att rida en häst som bor granne med stallet där jag jobbar, så det vore perfekt, men jag vet inte. Känner stor rädsla och ångest men jag vill så gärna. Vill inget hellre än att ta upp ridningen igen. Hur kommer man över sin rädsla om man inte ens vågar sitta upp på snällaste hästen med ledare i skritt?
Tackasam för pepping och råd!