Hur klarar man sig utan tidningspapper?

Inte_Ung

Trådstartare
För så använde man gamla tidningar till allt möjligt.
Numera så läser jag tidningen digitalt.

Så vad använder man i stället för tidningspapper?
Måste jag kanske ta en prenumeration på en papperstidning för att lösa mina behov?

Senast så använde jag Metro, men den finns inte längre.

• Gilla
Reactions: ptr
Vad är det du behöver tidningspappret till?

Jag tycker man får mer adresserad reklam än jag skulle önska som består av tidningspapper. Typ från mataffär osv. Vid flytt när jag behövt packa större mängd saker har jag köpt silkespapper. Är inte så dyrt.

Jag använder tidniongspapper för att tända i pannan. Reklamblad fungerar inte, blankt papper brinner inget vidare.

Har två blad som kommer varje vecka, så jag sparar hela sommaren. Det brukar räcka större delen av vintern. Tar det slut tigger jag av nån.

Jag använder tidniongspapper för att tända i pannan. Reklamblad fungerar inte, blankt papper brinner inget vidare.

Har två blad som kommer varje vecka, så jag sparar hela sommaren. Det brukar räcka större delen av vintern. Tar det slut tigger jag av nån.
Tidningspapper är även bra i grönsakslådan i kylskåpet där jag upplever att det lätt kan bli fuktigt i botten på papperspåsar annars. Lite tidningspapper underst som samlar upp så slipper pappåsarna bli fuktiga och grönsakerna tar ingen skada.

Reklamen, den använder jag både för att tända kamin/kakelugn och låta valparna kissa på, tigger även av grannar och vänner.

Åh, jag har samma problem! Jag använder tidningspapper i kaninhuset och hönsredena, där saknar jag dem mest. Annars att använda som tändpapper i kaminen, men det kan jag lösa med gamla stearinljusstumpar och spånt.

Ibland tigger jag tidningspapper från släkt och vänner, men oftast får jag använda pappkatong istället, det har vi från våra otaliga IKEA-kartonger efter renoveringar.

Här får vi lokaltidningen gratis varje vecka.
Läser den aldrig. Sparar var 4:e för att tända med i kaminen. Resten går direkt i återvinningen.

Jag plockar med mig tidningar hem från pappa. Har haft en full Ikea-kasse med på tåget.
Undrar också vad man ska göra när man inte får tag på tidningspapper längre? Oumbärligt, har inte sett något annat papper som har likvärdiga egenskaper och fungerar till alla praktiska behov.

Torka stövlar, få fart i skorstenen, lägga under smutsiga och blöta saker

Egenskapen att både lätt suga fukt och lätt självtorka, samt att även fånga smuts bra.
Och egenskapen att ge den snabba effektiva värmepuffen.

För så använde man gamla tidningar till allt möjligt.
Numera så läser jag tidningen digitalt.

Så vad använder man i stället för tidningspapper?
Måste jag kanske ta en prenumeration på en papperstidning för att lösa mina behov?

Senast så använde jag Metro, men den finns inte längre.
Jag får "gamla" tidningar från lokala ica- affären. Använder dem till att tända upp i spisen med, som underlag, som presentpapper (med snyggt snöre till!).

Liknande trådar

Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 433
Senast: tanten
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
919
Senast: Squie
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 270
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar