hur klär man sig vid en clearround?

Sv: hur klär man sig vid en clearround?

Hel och ren tycker jag.
Shortshaps till ridskorna (om man inte har ridstövlar). En jacka / tröja som inte är allför bylsig.
Men det är min personliga åsikt att man inte behöver "klä upp sig" allt för mycket för en Clear Round om man inte vill ;)

jag brukar klä mej rent och snyggt.
inte kavaj och sånt men rider i mina tävlings ridstövlar, hästen har sitt tävlings träns och tävlings täcke plus schabrack.

Det beror på vad det är för typ av tävling.
Clear round är bedömningen och den kan (i alla fall teoretiskt) finnas på alla typer av tävlingar.

Är det på en klubbtävling så är det upp till klubben att bestämma, oftast räcker 'prydlig', plus godkänd hjälm och skor/stövlar med klack.
Är det på en inbjudnings/lokaltävling eller högre så gäller TR.

Va skönt! då har jag sparat dom pengarna iallafall för denna gången! Förutom att lilla gumman kommer vara så fin, det är ju "omöjligt" att inte shoppa till sin pålle! :love:

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
417
Senast: Blyger
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
995
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 276
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar