Hur känns skimmelknölar i början?

finapina

Trådstartare
Har en häst med konstaterad skimmelknöl på svansroten. När jag upptäckte den,och den växte kändes den rundare som en mini-ärta. Nu är den mer i storlek som ett litet krusbär men rund fortfarande. Dock upptäckte jag för ca 3 v en lite mer oval och platt upphöjning på huden. Trodde det var ngt insektsstick men det är kvar än. Det ligger lite på sidan av ryggraden. Kan det vara en skimmelknöl, även det?

Har en häst med konstaterad skimmelknöl på svansroten. När jag upptäckte den,och den växte kändes den rundare som en mini-ärta. Nu är den mer i storlek som ett litet krusbär men rund fortfarande. Dock upptäckte jag för ca 3 v en lite mer oval och platt upphöjning på huden. Trodde det var ngt insektsstick men det är kvar än. Det ligger lite på sidan av ryggraden. Kan det vara en skimmelknöl, även det?
Svårt att säga utan bild men antagligen. Mina har haft knölar i olika former och storlekar 🙂

Liknande trådar

Hundhälsa Hej min hund slog sig för ca 7 veckor sedan och efter det hade hänt så märkte jag en svullnad framme på bröstet mellan bröstbenet och...
Svar
16
· Visningar
5 645
Senast: Friiiiiida
·
R
Gravid - 1år Ja buke, tänkte ni skulle få gissa er fram. Skriv gärna om ni känner igen något av nedanstående från er graviditet. Ska testa imorgon...
Svar
17
· Visningar
3 736
Senast: boccia
·
F
Avel Vad kan klåda hos föl bero på? När vi hämtade sto + föl efter betäckning upptäckte jag ett ganska runt, hårlöst parti vid basen av...
Svar
12
· Visningar
2 782
Senast: Francess
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar