Det där skulle jag bara leva med. Jag har sett värre.
Har förstått att många tycker så. Det hjälper dock inte vår frågeställning Vi är fullt medvetna om att inte göra någonting med badrummet är ett alternativ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där skulle jag bara leva med. Jag har sett värre.
Det är rosa, tro mig Gammelrosa. Jag vet faktiskt inte om det skulle löna sig, men vi får be en mäklare kika på det. Det är nog ändå minst 160 tkr det handlar om och lägenheten köptes för 100tkr/kvm. Så vi är inte helt säkra på att vi kommer få mer än så för den vid försäljning.
Min kompis köpte en lägenhet med samma tanke som ni , alltså att flytta om nåt år. De hade nåt liknande badrum och har målat sitt golv. Det blev hur bra som helst. Alltså det håller inte femton år, och det syns ju att det är målat, men det blev så mycket behagligare för ögonen. Jag hade kört färg på golvet och försökt måla borden också. Men inte vit utan typ samma som golvet eller nåt matchande.
Det är rosa, tro mig Gammelrosa. Jag vet faktiskt inte om det skulle löna sig, men vi får be en mäklare kika på det. Det är nog ändå minst 160 tkr det handlar om och lägenheten köptes för 100tkr/kvm. Så vi är inte helt säkra på att vi kommer få mer än så för den vid försäljning.
Jag tycker också det är snyggt, funkar bra för mig med målat. Frågan är bara hur länge det håller? Läste på en inredningsblogg där hon skrev att färgen på golvet börjat släppa redan efter 5 månader.
Okok fattar. Kungsholmen också väl? Men man vet aldrig! Smart att kolla med mäklare
Jag har faktiskt ett beige-rosa badrum i nån slags marmor. Hade gärna fått vara mer rosa men det var nyrenoverat när jag flyttade in med påkostade materialval och extra små finesser så inte värt att göra om. Men drömmen hade ju varit KITSCH!
Hur länge sen är det nuvarande renovering gjordes?
Hade lätt behållt pga älskar gammelrosa
Vi hade en hantverkare här för att vi vill ha någon som bygger en låda för att täcka fula rör i badrummet. Han skulle alltså bygga en låda med kakel på, typ 100x40x15 cm stor. Det skulle han ha 20 papp för då började han prata om att lägga kakel på kaklet (på golvet) i hela badrummet. Vet inte varför då det är rätt snyggt, mörkgrå lite skiffer-aktiga, men iallafall; det skulle han ta 38 k för, inklusive lådan då, värd 20. Vårt badrum är typ 30 kvadrat dessutom så det verkar ju inte så dyrt? Däremot tyckte jag också det känns tveksamt med tanke på golvbrunnar osv..?
Jag har inte sett det med egna ögon men sambons kollega hade gjort det hemma och rekommenderade det. Går att se lite för och efterbilder här. https://www.remaljering.se/
Ja, man blir så less! Det känns som en rätt viktig funktion. Nu har vi vant oss vid att skrapa men egentligen ska man ju inte behöva det.
Deras golv är snyggt ännu efter 1,5 år. Det beror ju säkert på hur bra du gör jobbet.Jag tycker också det är snyggt, funkar bra för mig med målat. Frågan är bara hur länge det håller? Läste på en inredningsblogg där hon skrev att färgen på golvet börjat släppa redan efter 5 månader.
Jag kan ju ha fel, men pa bilerna ser det s ut som om det ar "plattor" som ar konstruerade sa det ska se ut som kakel ... mycket vanligt har i vast ... och jag har annu inte sett nagot som inte ser "billigt" ut.
Såhär ser det ut idag. Vi ska sätta in glasvägg och kommod, sen byta ut överskåpet till en stor rund spegel bara. Men ja, det hjälper ju inte kakel och klinker
Visa bifogad fil 56431
Jag hade bytt till vitt kakel och klinkers, standardstorlek är billigast och snyggast. Att bara kalka om kan inte bli särskilt dyrt om man förbereder och plockar ut all inredning och sedan när plattläggaren är klar monterar in igen själv. En veckas arbete för en man, mer tid skall omkaklingen inte behöva ta.Såhär ser det ut idag. Vi ska sätta in glasvägg och kommod, sen byta ut överskåpet till en stor rund spegel bara. Men ja, det hjälper ju inte kakel och klinker
Visa bifogad fil 56431
Hur menar du med ”plattor”? Vad jag förstår är det en kemisk behandling som man gör på befintligt kakel som gör att färgen på kaklet ändras.
Jag tycker det ser ut som de lagt emaljen över fogarna. (på en del bilder, inte alla)Det var svart att se pa bilderna i din lank ... de bilder med ljusbla kakel rand som blev svart var snygg ... men dar var ocksa bilder av nagot som sag ut som "fusk kakel" och dar hela vaggen hade kakel monster, men inte var riktigt kakel.
Fråga. Annars är det ju inte direkt rocket science.- Vi kan tänka oss att sätta kakel på kakel men kan inte göra detta själva och tror kanske inte hantverkare tar sig an detta?