Hur kan man...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Miss Lion
  • Startdatum Startdatum
M

Miss Lion

...bara lyckas...?!

Skulle mocka idag, och sög tag i en bra och lätt grep. Var nästan klar, skulle bara vända runt spånet en sväng.
Då går skaftet, som är i aluminium, av...!
Mitt vänstra ringfinger hamnar i kläm, på något vis. Fråga mig inte hur för det har jag inget minne av.
Rusar in på toan och spolar kallvatten och sjunger julsånger högt för mig själv. F-n så ont det gjorde...!!!:eek:
Har ett klämsår på nästan 3 cm, med "lock". Från fingertoppen och nedåt. Aj !
Som tur var så var det folk där på gården som kunde hjälpa mig att bandagera fingret. Sedan var det bara att mocka vidare för att sedan ut och köra häst. Travfolk är ett tåligt släkte...!?

Nu ikväll var jag in på akuten, en kompis släpade dit mig. Läkarn rengjorde med sprit...*jag önskade honom till något varmt ställe*...och limmade sedan igen såret.:bump:
Blev som tur var inga sen- eller skelettskador.

Har man bara en väldiga otur, eller ?!
Någon annan som varit med om "konstiga" skador ?!

Sv: Hur kan man...

Blä,, inte fingrar. blir svimmfärdig då!!
detta har inte med stall att göra, men fick min första stora fisk förra veckan, när min pojkvän drog upp den så drog jag tillbaka linana, och upppsss....en fisk och pojkvän på kroken. :ogissa vem som va vit i huvudet? inte pojkvännen iaf.....:crazy:

en gång när jag skulle spänna sadelgjorden, så tog jag i för mycket med tummen. Då flög tummen rätt bak och urled, fast den gick tillbaka direkt. Handen svällde upp som en ballong. Och eftersom jag mest var ridfolk på den tiden, så sadlade jag av och gick in och tyckte synd om mig själv ;)

Snarare dumdristigt än heroiskt att rida med skadad hand så du tog ett i mina ögon korrekt beslut.

Ja konstig skada:angel: klämde fingret i trappgrinden för en stund sedan, en sådan där gammal elak:devil: som klämde alla barn så de inte vågade gå nära trappan:grin:
Vi har den bara för hundens skull så jag lovar att inga barn kommer till skada, bara klantiga jag:angel:
Nageln ser lite konstig ut, och fingret känns lite märkligt, hm jaja vi får se hur den ser ut i morgon.

Otur ja.
Ja många konstiga onödiga skador.
Idag fastnade jag i en pärm. Svärmor fick hjälpa mig loss. :-D
Ont som f-n gjorde det!

Ja, jag vart in zippad i dragkedjan pa en klanning jag provade haromkvallen. Pojkvannen skulle "hjalpa" mig in i den figursydda lilla saken och pa nagot satt fick han in huden I dragkedjan.
Behover jag tillagga att den var prydligt fast kedjad pa detta satt pa pv tog till flykten pga mina illasinnade skrik och svordommar - fy tusan vad ont det gjorde.

Och ut fick jag minsann ta mig sjalv - karlar!!

en gång när jag skulle spänna sadelgjorden, så tog jag i för mycket med tummen. Då flög tummen rätt bak och urled, fast den gick tillbaka direkt. Handen svällde upp som en ballong. Och eftersom jag mest var ridfolk på den tiden, så sadlade jag av och gick in och tyckte synd om mig själv ;)

Ang att spänna sadelgjorden: detta har jag lyckars ,med hur många gånger som helst: När man ska dra sadelgjorden och ta i, upp med armbågen och dra uppåt. Vet ni var som händer om man råkar tappa stroppen när man tar i som värst?
Man dänger till sig själv i huvet så stjärnora snurrar framför ögonen!

Precis, har ju alltid varit den tillknappta typen men far val ga over till en nagot mer avkladd person..

Blä,, inte fingrar. blir svimmfärdig då!!
detta har inte med stall att göra, men fick min första stora fisk förra veckan, när min pojkvän drog upp den så drog jag tillbaka linana, och upppsss....en fisk och pojkvän på kroken. :ogissa vem som va vit i huvudet? inte pojkvännen iaf.....:crazy:

Blev en bra fångst den dagen då...!? ;)

Ang att spänna sadelgjorden: detta har jag lyckars ,med hur många gånger som helst: När man ska dra sadelgjorden och ta i, upp med armbågen och dra uppåt. Vet ni var som händer om man råkar tappa stroppen när man tar i som värst?
Man dänger till sig själv i huvet så stjärnora snurrar framför ögonen!

Påminner mig om när jag körde in tummen i f.d sambons öga...
Jag låg och sov, vaknade till och tog tag i täcket för att dra upp det lite.
Oj...vad jag slant med tummen...:crazy:
Blev inte tilltalad på de närmsta timmarna...:angel:

Påminner mig om när jag körde in tummen i f.d sambons öga...
Jag låg och sov, vaknade till och tog tag i täcket för att dra upp det lite.
Oj...vad jag slant med tummen...:crazy:
Blev inte tilltalad på de närmsta timmarna...:angel:

hahaha!!

sånt kan jag känna för bara ändå nattetid..

Gjorde en riktig pucko grej jag ikväll på Solvalla ( provlopp)
Skulle lasta Alice & hon går på på första försöket ( ska alltid vägra första för att gå på andra gången) & jag blev helt överrumplad, hinner inte undan med vä foten & blir trampad på insidan av foten... gympadojjan ramlar av & hästen landar till sist med foten på mina byxor, som åker ner en BRA bit ( typ Ronny & Ragge häng):o Mitt framför Stall Rosa snubben Dennis Ek & hans flamma...

Just nu har jag blåtass :D

Haha, eller som när man ska "dra upp sömmen" på utsidan med hammaren efter man spikat dit den....och får hammarskaftet rätt mellan ögonen...inte så kul....

hehe ja, det är en klassiker.. själv är jag proffs på att raspa mig själv på fingrarna..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka