Hur kan man släppa kraven på pv?

MissFideli

Trådstartare
Är med på Mötesplatsen, drömmen är ju förstås att hitta nån. Men jag hakar upp mig på nått hos varenda en och kommer inte ens iväg på dejt. Jag har varit singel för alltid typ (nästan) och har ju byggt upp mitt liv och mina drömmar. Jag har så svårt att tänka mig nån som inte vill dela det livet och de drömmarna. Kommer kompromiss-viljan efter ett tag? Ni som haft höga krav/för utstuderad drömpartner, hur har ni kommit över den tröskeln och börjat dejta?
 
Sv: Hur kan man släppa kraven på pv?

Släppt en del krav men ändå haft nåt kvar, hittat några som jag dejtat men inte p MP
utan via singelsidor på Facebook mm :)
 
Sv: Hur kan man släppa kraven på pv?

Jag tror helhjärtat på att allting blir vad man gör det till och att man har olika drömma i olika lägen i livet. Jag hade drömmar och planer tillsammans med mitt ex, som är helt oförståeliga idag och som jag absolut inte vill. Jag har haft drömmar och gjort de drömmarna till verklighet också, bara för att inse att det kanske inte var så kul när allting kom omkring.

Sen ändras man som människa och med den utvecklingen kommer andra prioriteringar och andra drömmar.

För 10 år sedan när jag hade min egna gård och massor med egen mark älskade jag varenda sekund när jag kunde stå i köksfönstret och titta ut över fölstona och fölungarna. Idag, bor jag trångt mitt i centrala stan och älskar varenda sekund jag sitter på takterrassen och tittar ut över staden, eller när jag går hem från krogen mitt i natten. Drömmarna jag hade för 10 år sedan finns kanske kvar ibland, men jag älskar det livet jag lever nu också.

Så fäst dig inte för mycket vid drömmar och tankar, för de ändras med åren.

Men självklart, har man alltid haft en dröm om att bo i ett hus på landet så ska man ju söka en partner som också vill detsamma. Men det gör man klart redan vid den första kontakten eller när man skriver ett par rader om sig själv. "Jag söker någon som delar samma drömmar som mig i livet, med hus på landet och mycket ledig tid tillsammans". Eller vad man nu vill.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 501
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp