Hur kan jag kontrollera om ridlägret har bra kvalitet?

B

baiona

Min dotter vill åka på ett ridläger i sommar som jag inte vet något om utöver deras egen hemsida. Har försökt surfa på företagsnamnet men hittar inte så mycket. Hur/var kan jag hitta information om sådana här saker? Jag skulle vilja veta om de haft några allvarliga klagomål från kunder, allvarliga olycksfall, ev. problem med ekonomin osv.

Verkar kanske fånigt men dels vill hon åka ensam, det är långt bort och det är för mig ganska mycket pengar så jag vill att hon ska bli nöjd.

Tacksam för alla tips på hur jag i förväg kan få ett hum om stället.

Sv: Hur kan jag kontrollera om ridlägret har bra kvalitet?

Börja med att googla ridlägret, namnet på anläggningen, kontrollera om de är anslutna till Sveriges Ridlägerarrangörers Riksförbund (SRR)/Sveriges Ridlägers Riksförbund. Det kan vara en bra början.

Tack snälla du! Jag gick in på SRRs hemsida och de fanns med, det verkar ju vara ett gott tecken. Tack igen.

Inte för att låta sådan men jag har jobbat på ett SRR anslutet ridläger och det var SKIT. Dom höll inte standarden på någonting.

När jag slutade ringde jag upp SRR, dom gör inte ens kontroller.
Dom har ett papper med krav som ridlägret skriver under på att dom ska hålla och betalar lite pengar för att komma med. Dessutom var SRR otrevliga och de verkade väldigt oseriösa när jag pratade med dem.

Jag har inga tips på hur man kan veta om ett ridläger är bra eller inte.
Bara genom att fråga personer som har vart på respektive läger.

Du känner ingen som varit där innan? Eller leta på ridlägrets/anläggningens namn om den diskuterats tex i forumet på SRRs hemsida, om det är kvar.
Det bästa läger jag varit på var inte anslutet till SRR, men de kan ju såklart vara väldigt bra de också :)

Hej!

SRR är en föreming dit man detalar pengar och sen får vara med. De absolut bästa ridläger jag varit på var INTE anslutna, de hade inte råd med "medlemsavgiften" och ville hellre lägga dom pengarna på hästarna.

Jag vet åtminstone ett ställe som är SRR-anslutet dit jag aldrig skulle skicka nån jag kände. Hästarna sköts ganska dåligt, ridningen är under all krititk, men så har jag kanske lite högre krav än små barn som bara vill rida..

till TS: se om du kan hitta någon som varit där som kan berätta, kanske lägga ut en efterlysning?

/ Lavinia

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31