Hon flyttade hit i höstas, mager och eländig. Sen åt hon upp sig till en ganska bra övervikt i vintras, och nu när sommaren kom så syns hon ofta bara till lite snabbt varje dag när det är fint väder. Så gott som varje morgon ligger det byte på verandan men katten tappar vikt. Jag förstår att det beror på hennes dåliga kostintag, för även om hon jagar så får hon inte i sig tillräckligt. Någon gång kommer hon in och äter lite grann men sen vill hon ut igen. Hon , precis som den andra katten, har alltid torrfoder och så gott som mjukmat dagligen men hon vill inte ha. Inte ens om det står på verandan.
Hon är kastrerad så hon får gå som hon vill här på gården men hur ska jag kunna få henne att äta ordentligt? Nu börjar hon bli mager igen. Klart att hon äter igen det senare när det blir kallt, men nu då?
Hon är kastrerad så hon får gå som hon vill här på gården men hur ska jag kunna få henne att äta ordentligt? Nu börjar hon bli mager igen. Klart att hon äter igen det senare när det blir kallt, men nu då?