Slöa tankar från soffan i regnväder....Som hästägare förundras jag mkt över det här med att bekanta så gärna vill att deras barn ska få komma och rida. Och javisst, nu och då är ju ok om man har en passande häst men inte regelbundet.Nej jag har inte tid att hålla ridlektioner en gång i veckan ( den tiden rider jag hellre själv...) och nej, det är inte till stor nytta när lille X "hjälper till" att "motionera" hästen när den segtravar runt spåret i max 10 min.Sedan tycker jag det är så fascinerande hur icke-hästmskr tror att vi lägger vår tid. Vissa tror att man åker till stallet 5 ggr/dag och matar hästen, ( hallå! Hur skulle det ens funka i praktiken om man jobbar 2 mil bort?) trots att den är inhyrd. Andra tror man är i stallet ca 1 t/vecka o rider.Alltså ja, BARA rider.Hästen behöver bara ridas,inget mer.Dethär är inget gnäll, bara en reflektion.(Förmodligen är jag lika oinsatt i massor av grejer typ flugfiske). Men ibland blir jag ändå så snopen att folk inte verkar förstå att hästar är levande varelser med BEHOV mer än att ridas ( vilket ju mer är vårt behov och intresse) Nog om det!Tack och hej!