Hur högt?

Sv: Hur högt?

Målet den här säsongen är LB på lokal el regional nivå..det här är första säsongen med denna ponny också!!

Okej...har aldrig tävlat med min egen häst men bara på ridskolehäst..

med min ponny hoppar jag mest LB-LA Reg-Nat. just nu :) Men målet är såklart att kvala till MSV i år :D . Har haft han sen i somras så det har inte blivit så mkt tid till tävlingar ;)

alltså, än så länge lc-Lb (90- 100) har bara haft ponnyn ett halvår :P

D ahr inte blivit så mkt hopptävlingar "på riktigt" än så än så länge är det 70 cm på clear round men när tävlandet börjar på riktigt blir d väl först LD antar jag:P

På ponnyn tävlade jag mest LB (1m), någon LA (1,10) också.

Nu rider jag en grön häst och den gjorde debut på klubbtävling och hoppade 80 cm nu i helgen. I början på maj är planeringen att komma ut med henne och starta någon 0,90.

ska tävla 0,90 och 1m på min pålle. Förhopningsvis prova på nån 1,10 till hösten, om jag vågar!! :banana:

Ridskolehäst som jag ridit i 3 månader, efter byte från liten ponny (tävlat LD).

Hm.. den här säsongen mellan 1.20 till 1.40.. snart 1.50 förhoppningsvis.. om allt vill sig väl.

har gått upp till lätt:b nu vilket är 1 m på min d-ponny

Bara LD på min ponny pga att hon inte är så lättriden och att hon bråkar.
Hade jag haft en "riktig" hopphäst hade det vart högre höjder :p .

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hoppning Om det står att ett kval är i LE ponny, hur högt är det då (B-ponny). LD är väl 0,50 - 0,60 m? Kan det då vara 10 cm lägre?
Svar
2
· Visningar
898
Senast: cewe
·
Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
328
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka